تسریع و تسهیل تجارت محصولات گیاهی بین ایران و برزیل

به گزارش پیامک خنده، تهران (پانا) - رییس سازمان حفظ نباتات کشور، از فراهم شدن شرایط انعقاد سند همکاری مشترک دو کشور ایران و برزیل در حوزه قرنطینه گیاهی و بازرسی پس از چندین سال و حجم رو به رشد مبادلات محصولات گیاهی اطلاع داد.

تسریع و تسهیل تجارت محصولات گیاهی بین ایران و برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی در دومین کمیته مشورتی جمهوری اسلامی ایران و برزیل‏، سند همکاری مشترک بین سازمان حفظ نباتات ایران و برزیل به امضا رسید اضافه کرد: با امضای این سند زمینه توسعه تجارت محصولات گیاهی دوجانبه در راستای ضوابط و قوانین ملی و بین المللی قرنطینه گیاهی تسریع و تسهیل یابد.

در خاتمه جلسه سند همکاری مشترک سازمان‌های حفظ نباتات دو کشور در زمینه بازرسی و قرنطینه گیاهی، در یک مقدمه و 13 بند توسط رییس سازمان حفظ نباتات کشور از سوی ایران و خوزه گیلرمی تولاستادیوس لئال معاون امور بهداشت دامی و گیاهی برزیل به امضا رسید.

گفتنی است‎؛ دومین کمیته مشورتی جمهوری اسلامی ایران و برزیل با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور وزیر و رییس سازمان حفظ نباتات کشور، طرف ایرانی و نمایندگان بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط به صورت مجازی برگزار گردید و در این جلسه سند همکاری مشترک بین سازمان‌های حفظ نباتات کشورهای ایران و برزیل به امضا رسید.

قرنطینه گیاهی، خاکریز اول در حفظ سلامت و امنیت غذایی و یکی از اصلی‌ترین ارکان جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های گیاهی به کشور است و در جهان قرنطینه گیاهی از قرنطینه انسانی اهمیت بیشتری دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1282

به "تسریع و تسهیل تجارت محصولات گیاهی بین ایران و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع و تسهیل تجارت محصولات گیاهی بین ایران و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید