افتخاری: دبیری جانشین من نمی شود، او یک سر دارد و هزار سودا

به گزارش پیامک خنده، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت که تیم ملی کشورمان به تورنمنت چین می رود.

افتخاری: دبیری جانشین من نمی شود، او یک سر دارد و هزار سودا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدرضا افتخاری در حاشیه دوره آموزشی مدیریتی فوتسال و حرفه ای سازی باشگاه ها در خصوص برگزاری این کلاس گفت: باید از کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر کنم که این کلاس ها را در ایران برگزار کرد. برگزاری چنین دوره ای پیشنهاد من بود چون معتقد بودم فوتسال ایران به سطحی رسیده که نیازمند این باشد تا مدیران آن به فضای حرفه ای و قوانین آشنا شوند. ما در بحث آموزش باشگاه ها کمی مشکل داریم و مسائلی هم در لیگ پیش می آید که برگزاری این کارگاه ها می تواند باشگاه ها را توجیه کند.

وی ادامه داد: حرفه ای شدن در ایران کمی سخت است چون مهم ترین مسئله بحث مسائل مالی است که باعث شده در همین لیگ برتر کشورمان چند تیم انتهای جدولی به خاطر آن از حضور در لیگ انصراف بدهند. این در شرایطی است که ما می خواهیم این تیم ها را در لیگ حفظ کنیم و سال آینده هم آنها را داشته باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که هزینه اعزام تیم فوتسال بانوان کشورمان به مسابقات جام جهانی کوچک گواتمالا چطور تامین شده، گفت: فرقی نمی کند که هزینه چطور تامین شود اما تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است هزینه سفر بانوان با هماهنگی وزارت ورزش توسط سفیر ایران در مکزیک پرداخت شود.

افتخاری با بیان این مسئله که قرارداد اعضای کادرفنی تیم ملی فوتسال روز چهارشنبه به صورت رسمی امضا می شود درباره اینکه آیا تیم ملی فوتسال کشورمان به تورنمنت چین می رود یا خیر، گفت: واقعیت این است میزبان برای حضور ما در این تورنمنت دیر اطلاع رسانی کرد و ما هم بودجه لازم را پیش بینی نکردیم اما به چینی ها گفتیم که اگر تمام هزینه های ما که شامل هزینه هتل و هواپیما می شود پرداخت کنند در این مسابقات شرکت می کنیم. پس از این طرف چینی بیان نمود که حاضر است تمام هزینه ها را پرداخت کند و ما هم به این مسابقات می رویم، جالب است که بین 14 تا 16 هزار دلار فقط هزینه هواپیمای ما می شود.

وی افزود: سرمربی تیم ملی 18 بازیکن را برای این مسابقات معرفی کرده که در نهایت 14 بازیکن انتخاب می شوند و با 7 عضو کادرفنی با 21 نفر به چین می رویم. البته قرار نیست که لیگ برای این تورنمنت تعطیل شود و نهایتا یکی دو روز برنامه مسباقات عقب جلو می شود چون واقعا نمی توانیم به خاطر جام ملت های آسیا و اردوی تیم ملی دیگر لیگ را تعطیل کنیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا البسه تیم ملی برای جام ملت های آسیا تامین شده یا خیر، گفت: در سفری که به برزیل داشتیم با هماهنگی های اجرا شده با کنندگی آل اشپورت در فرودگاه دوبی لباس تیم ملی را برای جام ملت ها تامین کردیم و تفریح هم نکردیم. این لباس ها در انبار فدراسیون فوتبال است و ما تا انتها جام ملت های آسیا مسئله ای برای تامین البسه نداریم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شهرام دبیری جانشین او در ریاست کمیته فوتسال شود تاکید کرد: در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون پیشنهاد شد که یک عضو از هیئت رئیسه در سازمان لیگ فوتسال فعال شود که این پیشنهاد در نهایت هم قبول نشد. در ضمنً دبیری یک سر دارد و هزار سودا، او هم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است و هم عضو شورای شهر و هم اینکه بیمارستان دارد.

وی درباره دعوت وحید شمسایی به تیم منتخب جهان گفت: شمسایی بازیکن بزرگی است و حقش است که به چنین تیمی دعوت شود. او در این مدت با تیم ملی همکاری خوبی داشته و تمام بازیکنانش را در اختیار ما قرار داده است.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ادامه داد: انتظار داریم نه تنها شمسایی بلکه همه از ما حمایت کنند. الان بهترین فرصت است که با داشتن تیمی یکدست که در آن آرامش وجود دارد به پیروزیت برسیم. الان بین کادرفنی و بازیکنان تعامل خیلی خوبی وجود دارد و بازیکنان احساس آرامش می کنند. کادرفنی هم دنبال مطرح کردن خودش نیست و فقط می خواهد تیم ملی پیروز شود.

افتخاری گفت: در تورنمنت گرندپری برزیل عالی کار کردیم و تا به حال سابقه نداشت که این تیم را در خانه خودش تا مرز شکست پیش ببریم. شاید اگر در فینال گرندپری داور به داد آنها نمی رسید به ایران باخته بودند. اگر این بازی پخش می شد آن وقت می دیدید که تیم ملی چه فوتسالی بازی کرد.

وی شرح داد: برخلاف دوستان که می گویند تیم ملی رشدی نکرده، باید اعلام کنم تیم ملی فوتسال کشورمان در دو سال گذشته عناوین مختلفی گرفته و روز به روز هم بهتر می شود حالا همه از جمله رسانه ها و صداوسیما باید به عنوان یار دوازدهم به تیم ملی کمک کنند.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در انتها در خصوص اینکه آیا مصطفی نظری برای جام ملت های آسیا به تیم ملی دعوت می شود یا خیر، گفت: نظری یک مقدار فراز و نشیب دارد اما بهتر است کادرفنی جوابگوی این سوال باشد. من معمولا در انتخاب بازیکن دخالتی ندارم.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 758

به "افتخاری: دبیری جانشین من نمی شود، او یک سر دارد و هزار سودا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: دبیری جانشین من نمی شود، او یک سر دارد و هزار سودا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید