به جای قسم دادن مردم به حضرت عباس، واکسن وارد کنید

به گزارش پیامک خنده، روزنامه اطلاعات نوشت: با توجه به بی توجهی به درخواست ها برای نرفتن به سفر از سوی مردم، بهترین کار برای جلوگیری از شیوع رو به تزاید بیماری کرونا، واکسینه کردن مردم است.

به جای قسم دادن مردم به حضرت عباس، واکسن وارد کنید

در این زمینه کم کاری کاملا محسوس است و در صد بسیار اندک افرادی که تا کنون واکسینه شده اند. آمار ها حکایت از آن دارد افرادی که در کل جمعیت واجد دریافت واکسینه در کشور یک دوز واکسن را تزریق نموده باشند به یک درصد نمی رسد و این ضایعه عظیم برای کشور است.

واردات واکسن حتی از کشور هایی که جمهوری اسلامی روابط حسنه با آن ها دارد نظیر روسیه و چین به صورت قطره چکانی انجام می گردد و هر دفعه حداکثر در حد چند صد هزار دوز وارد می گردد که به نظر می رسد برای خالی نبودن عریضه و دل خوش کردن است تا یک اقدام جدی که آحاد مردم کشور را در بر بگیرد و مقابله جدی با این ویروس خطرناک و مهلک باشد. این مقدار و با این حالت قطره چکانی هر گز کفاف جمعیت کشور را نخواهد کرد. آمار های واکسینه کردن شهفرایندان در سایر کشور ها حتی کشور های خاورمیانه که توسط منابع معتبر اعلام می گردد با ایران تفاوت فاحش دارد.

اگر مسئولان چشم امید به واکسن فراوری داخل دوخته اند تا وارد بازار مصرف بگردد انتظاری خوب و بر اساس احساسات فراوری ملی قابل تقدیر است، ولی اولا - دقیقا معین نیست واکسن فراوری داخل چه زمانی تأییدیه دریافت می نماید و بعد از دریافت تأییدیه نهایی، چه زمان به فراوری انبوه می رسد. ثانیا - اگر آن طور که اعلام می گردد در اواخر بهار تأییدیه دریافت کند و به فراوری انبوه برسد.

آیا از نظر اخلاق پزشکی، یک روز تاخیر در واکسینه کردن مردم خیلی دیر نیست؟ تا فصل بهار و در این فاصله هر روز تعدادی از افراد به کام مرگ می فرایند و چند هزار تن هم مبتلا می شوند و چه بسا در افراد مبتلا، عوارض آن، تا سال ها در شخص باقی خواهد ماند. بهتر آن بود که از چند ماه جلوتر موضوع واردات واکسن از همان کشور های بلا مانع جدی گرفته می شد تا احتیاج به قسم دادن مردم به حضرت عباس نباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1506

به "به جای قسم دادن مردم به حضرت عباس، واکسن وارد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای قسم دادن مردم به حضرت عباس، واکسن وارد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید