اپل در سال آینده میلادی کامپیوتر&zwnjهای مک&zwnjبوک پرو 16 اینچی را با پردازنده M1X عرضه خواهد نمود

به گزارش پیامک خنده، بر اساس اطلاعات جدید افشاگری با نام کاربری LeaksApplePro، اپل در سال آینده میلادی کامپیوتر های مک بوک پرو 16 اینچی را با پردازنده M1X عرضه خواهد نمود.

اپل در سال آینده میلادی کامپیوتر&zwnjهای مک&zwnjبوک پرو 16 اینچی را با پردازنده M1X عرضه خواهد نمود

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت،اپل چندی پیش از کامپیوتر های مک مبتنی بر پردازنده اختصاصی M1 رونمایی کرد. کوپرتینویی ها پیش تر در مراسم توسعه دهندگان، مهاجرت از پردازنده های اینتل x86 به پردازنده های اپل سیلیکون را علنی نموده بودند و در جریان آخرین رویداد خود از پردازنده اختصاصی M1 رونمایی و ادعاهای بزرگی در رابطه با آن مطرح کردند. در طول این رویداد، اپل عملکرد پردازشی M1 را چندین برابر بهتر از مدل قبلی در همان دستگاه ها عنوان می کرد. با عرضه شدن کامپیوترهای جدید مک مجهز به این پردازنده، آزمون ها و بنچمارک های صورت گرفته روی این محصولات از عملکرد کم نظیر آن ها حکایت داشتند و به نوعی بیشتر ادعاهای اپل را به حقیقت تبدیل کردند. اکنون اخبار منتشرشده از پردازنده قوی تر این خانواده برای استفاده در مک بوک پرو 16 اینچی حکایت دارند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از اکانت توییتری LeaksApplePro، اپل در حال توسعه پردازنده ای جدیدی از خانواده M برای استفاده در مک بوک پرو 16 اینچی است و ادعا می گردد که پردازنده یادشده فعلا با اسم M1X شناخته می گردد. طبق گفته های این افشاگر، پردازنده جدید از 12 هسته پردازشی، شامل چهار هسته قدرتمند Ice Storm برای انجام وظایف و پردازش های سنگین و هشت هسته Fire Storm با عملکرد بهینه برای پردازش های روزمره تشکیل شده است.

طبق گفته های افشاگر مذکور، پردازنده M1X در کنفرانس مطبوعاتی معرفی مک بوک پرو 16 اینچی رونمایی خواهد شد. اپل مدتی پیش سه عضو جدید از خانواده مک را با پردازنده یکسان M1 رونمایی کرد و تنها تفاوت آن ها به استفاده از سیستم خنک سازی متفاوت مربوط می گردد. یک هسته گرافیکی بیشتر در مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی، تمامی تفاوت بین پردازنده ها سه محصول است؛ اما طبق گفته این افشاگر، مک بوک پرو 16 اینچی از پردازنده ای کاملا جدید و قوی تری از تراشه M1 استفاده می نماید.

اپل سال ها است که پردازنده های سری A را برای استفاده در آیپد پرو و آیفون در دو نسخه استاندارد و ایکس عرضه می نماید؛ اکنون انتظار می رود کامپیوترهای جدید مک همین رویه را دنبال نمایند و در مدل های بالارده از پردازنده قدرتمندتری استفاده گردد. شایعات قبلی از عرضه شدن کامپیوترهای کلاس دسکتاپ اپل، در نیمه دوم سال آینده میلادی با پردازنده ای با نام احتمالی M2 حکایت داشتند و انتظار می رود اپل پردازنده سوم (M2) را که فعلا با اسم رمز Jade شناخته می گردد، به طور ویژه برای تأمین قدرت پردازشی آی مک و مک پرو بهینه کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1331

به "اپل در سال آینده میلادی کامپیوتر&zwnjهای مک&zwnjبوک پرو 16 اینچی را با پردازنده M1X عرضه خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در سال آینده میلادی کامپیوتر&zwnjهای مک&zwnjبوک پرو 16 اینچی را با پردازنده M1X عرضه خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید