نام تراشه های تازه اپل شاید M1 پرو و M1 مکس باشد

به گزارش پیامک خنده، فردا شب ساعت 20:30 به وقت ایران، اپل از نوترین محصولات خود رونمایی می نماید که در میان آن ها بدون شک شاهد رونمایی از مدل های 14 و 16 اینچی نسل نو مک بوک خواهیم بود. این لپ تاپ ها از چیپست های نو بهره می برند و حالا بر اساس شواهد نو، به نظر می رسد اپل نام M1 پرو و M1 مکس را برای آن ها انتخاب نموده است.

نام تراشه های تازه اپل شاید M1 پرو و M1 مکس باشد

نسل نو چیپست اختصاصی اپل از پردازنده 10 هسته ای استفاده می نماید که 8 هسته پردازش های سنگین را بر عهده دارند و دو هسته برای پردازش های سبک مورد استفاده قرار می گیرند. گفته می شود اپل دو نسخه از این چیپست را آماده نموده که تفاوت آن ها به پردازنده گرافیکی برمی شود. ظاهرا پردازنده گرافیکی یکی از نسخه ها دارای 16 هسته پردازشی است و دیگری از 32 هسته بهره می برد.

در رابطه با نام این چیپست طی ماه های گذشته گزارش های مختلفی منتشر شده است. بعضی می گویند این چیپست با عنوان M1X از راه می رسد و بعضی دیگر احتمال انتخاب نام M2 را برای آن مطرح نموده اند. با این حال، به نظر می رسد هیچکدام از این دو گروه درست حدس نزده اند و در نهایت قرار است با تراشه های M1 پرو و M1 مکس روبرو شویم.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل یکی از توسعه دهندگان مک نوشته که در لاگ های مربوط به برنامه آن ها نام های M1 پرو و M1 مکس و رزولوشن نسل نو مک بوک پرو را مشاهده نموده اند. اگرچه این احتمال وجود دارد که نام های موردنظر صرفا نام مستعار چیپست های نو باشد، ولی از طرف دیگر چنین نام هایی چندان هم دور از فکر نیستند. به عنوان مثال در سال 2018 آیپد همراه با چیپست A12X رونمایی شد که مدل قدرتمندتر چیپست A12 موجود در آیفون XS به شمار میرود.

در هر صورت حدود 24 ساعت دیگر این مراسم برگزار می شود که در کنار نسل نو مک بوک پرو، می توانیم انتظار معرفی مدل رده بالای مک مینی و ایرپادز 3 هم داشته باشیم. خبرنگاران مگ مثل همواره، این رویداد را به طور زنده برای شما پوشش خواهد داد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1816

به "نام تراشه های تازه اپل شاید M1 پرو و M1 مکس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام تراشه های تازه اپل شاید M1 پرو و M1 مکس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید