7 ارتقای مهم دوربین های سامسونگ گلکسی S23 اولترا

به گزارش پیامک خنده، در نگاه اول، گلکسی S23 اولترا به غیر از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، در زمینه دوربین ها تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. اما اگر کمی عمیق تر به این گوشی نگاه کنیم، می توانیم بهبود های مختلفی را در زمینه دوربین ها مشاهده کنیم. در ادامه به 7 ارتقای مهم دوربین های گلکسی S23 اولترا نسبت به نسل قبلی می پردازیم.

7 ارتقای مهم دوربین های سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,599,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,259,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی

طبیعتا مهم ترین ارتقای اجرا شده برای دوربین های گلکسی S23 اولترا، مربوط به استفاده از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی است. این یعنی به جای استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی که طی چند سال اخیر در مدل های اولترا قرار گرفته، سامسونگ تصمیم گرفته یک سنسور مبتنی بر رزولوشن بالاتر را مورد استفاده قرار دهد. هرچقدر رزولوشن یک سنسور بالاتر باشد، دوربین موردنظر می تواند عکس های دارای جزئیات بیشتر را ثبت کند. همین موضوع برای زوم دیجیتال و کراپ کردن عکس ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

البته این دوربین در حالت پیشفرض عکس های 50 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می دهد که در این حالت، از فناوری ترکیب پیکسل استفاده می گردد. این در حالی است که نسل قبلی این گوشی در حالت پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی ارائه می کرد. البته با فعال سازی حالت پرو، می توانید عکس های 200 مگاپیکسلی هم ثبت کنید که در این شرایط، عکس های موردنظر حجم بسیار بالایی خواهند داشت و در نتیجه فقط در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

بهبود کیفیت عکس ها در محیط های کم نور

سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا بار دیگر توجه زیادی به بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور نشان داده است. به لطف استفاده از سنسور تازه، هر 16 پیکسل تبدیل به یک پیکسل می گردد و با این کار نور دریافتی هم افزایش پیدا می نماید. به همین دلیل در محیط های کم نور می تواند عکس های روشن تر با جزئیات بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این میان باید به بهبود قابل توجهی سیستم لرزشگیر اپتیکال هم اشاره کنیم که این تعیینه برای فیلمبرداری و عکاسی در محیط های کم نور نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید. از سوی دیگر بهبود پردازش تصویر هم منجر به کاهش قابل توجه نویز تصاویر و ویدیو ها می گردد. برای افرادی که اهل سلفی گرفتن هستند هم باید بگوییم که حالا دوربین سلفی از حالت پرتره تازه برای محیط های کم نور بهره می برد که به شما اجازه می دهد در شب از افکت بوکه مجذوب کنندهی بهره ببرید.

بهبود کیفیت عکاسی آسمان شب

بعد از معرفی حالت شب برای عکاسی، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند خیلی زود به عکاسی آسمان شب هم توجه نشان دادند. حالا در گلکسی S23 اولترا به جای اینکه برای عکاسی آسمان شب از اپ ExpertRAW بهره ببرید، می توانید به راحتی چنین عکس هایی را با اپ دوربین پیشفرض گوشی انجام دهید.

به لطف بهبود سنسور و سیستم لرزشگیر و بعلاوه افزایش امکانات پردازش تصویر، سامسونگ می گوید بدون استفاده از تجهیزات خاص می تواند از حرکات ستارگان عکس های بسیار مجذوب کنندهی را ثبت کنید. البته طبیعتا برای ثبت چنین عکس هایی باید دوربین را روی سه پایه قرار دهید تا برای مدت زمان طولانی دوربین آن در یک جهت ثابت قرار بگیرد.

امکانات لایت روم درون ExpertRAW

با توجه به اینکه حالا با گلکسی S23 اولترا می توانید عکس های 200 مگاپیکسلی ثبت کنید، سامسونگ خوشبختانه امکانات مربوط به ادیت عکس را هم افزایش داده است. به طور تعیین اپلیکیشن محبوب ExpertRAW حالا از امکانات اپ لایت روم هم بهره می برد. این یعنی بدون احتیاج به دانلود اپ لایت روم، با استفاده از اپ ExpertRAW سامسونگ قادر به ادیت های پیشرفته برای عکس های خود هستید. به همین دلیل بدون شک کاربران بیشتری نسبت به گذشته از این امکانات استفاده خواهند کرد.

تغییر دوربین سلفی

گلکسی S23 اولترا از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد و این در حالی است که نسل قبلی آن با دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی راهی بازار شد. اما این دوربین مانند دوربین های اصلی از فناوری Super HDR بهره می برد که به لطف همین فناوری می تواند عکس های روشن تر با رنگ های بهتر را ثبت کند. بعلاوه نباید امکان ضبط ویدیو های 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم. برای مقایسه باید بگوییم که S22 اولترا می تواند ویدیو های سلفی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را در اختیار شما قرار دهد.

ضمناً هوش مصنوعی استفاده شده برای دوربین سلفی هم بسیار بهتر شده و در نتیجه جزئیات مختلفی مانند مو، چشم ها و رنگ پوست با دقت بیشتری پردازش می شوند.

افزایش مجذوب کنندهیت ویدیو ها

دوربین های گلکسی S23 اولترا به لطف بهره گیری از قابلیت Super HDR و سیستم لرزشگیر بهتر، در زمینه فیلمبرداری مجذوب کنندهیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارند. در این میان نباید قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم که این روزها شمار هواداران فیلمبرداری 8K رو به افزایش است. برای مقایسه باید بگوییم که با استفاده از گلکسی S22 اولترا می توانید ویدیو های 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه را ثبت کنید.

اما به احتمال زیاد بسیاری از کاربران گلکسی S23 اولترا ترجیح می دهند ویدیو های 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه با قابلیت Super HDR ضبط نمایند و با این کار از رنگ های مجذوب کننده و گستره دینامیکی فوق العاده ای بهره مند خواهید شد.

ضبط صدای 360 درجه

اگر گلکسی S23 اولترا را به همراه گلکسی بادز 2 پرو بهره ببرید، حین ضبط ویدیو می توانید از میکروفون های موجود در این هدفون هم بهره ببرید تا قادر به ضبط صدای 360 درجه باشید. البته بعد از ضبط برای بهره گیری از این صدای ضبط شده، باید فقط از همین هدفون بهره ببرید. اما در هر صورت این یک نمونه مجذوب کننده از افزایش هماهنگی بین گجت های موجود در زیست بوم محصولات یک شرکت است. به لطف این تعیینه، کاربران گلکسی S23 اولترا انگیزه بیشتری برای خرید گلکسی بادز 2 پرو پیدا می نمایند.

سخن پایانی

به طور کلی این تعیینات حداقل بر روی کاغذ بسیار مجذوب کننده به نظر می رسند ولی برای اظهارنظر قطعی در خصوص دوربین های این گوشی، باید این دوربین ها را به طور گسترده مورد آنالیز قرار دهیم. اما به طور کلی با توجه به اینکه گلکسی S22 اولترا از نظر دوربین فوق العاده عمل نموده، S23 اولترا حتی اگر اندکی بهبود پیدا نموده باشد، پس با دوربین های فوق العاده ای روبرو خواهیم شد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,599,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,259,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2166

به "7 ارتقای مهم دوربین های سامسونگ گلکسی S23 اولترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ارتقای مهم دوربین های سامسونگ گلکسی S23 اولترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید