اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است

به گزارش پیامک خنده، معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اضافه شدن تولید برق تقریباً دیگر غیر ممکن است، خاطر نشان کرد: تمام نیروگاه ها با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند.

اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه بازدید دیروزش از مرکز پایش صنعت برق کشور، گفت: نتیجه بستگی به آثار کار دارد؛ اگر دیدید وضع بهتر شده، بدانید به دلیل تصمیماتی است که اتخاذ شده است.

وی همچنین به ارائه شرحاتی درباره شرایط قطعی های مکرر برق در سراسر کشور طی روز های اخیر پرداخت و اظهار کرد: در حوزه برق باید با مردم صحبت کرد و شرایط را شرح داد؛ چراکه برق با زندگی همه مردم ارتباط دارد و مردم به این موضوع حساسیت دارند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اضافه شدن تولید برق تقریباً دیگر غیر ممکن است، خاطر نشان کرد: تمام نیروگاه ها با تمام ظرفیت ممکن در حال تولید هستند. در زمینه نیروگاه های برق-آبی هم شرایط سد ها برای ما مهم است و بویژه با توجه به اینکه پیش بینی می شود در فصل پاییز، بارندگی در وضع خوبی نیست، باید نسبت به تأمین آب شرب مردم به دقت توجه کرد تا زمانی این موضوع با مشکل روبرو نشود؛ این ها از موضوعاتی است که دولت ها باید بیشتر به آن توجه داشته باشند.

جهانگیری تاکید کرد: سقف حجم تولید برق تعیین است و این اندازه مصرف است که افرایش می یابد؛ مهمترین کاری که وزارت نیرو باید در این زمینه انجام دهد این است که تا جایی که مقدور است مصرف را کاهش داده و فاصله موجود میان تولید و مصرف را مدیریت کند تا آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن به حداقل برسد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عدم پاسخگویی وزیر بهداشت درباره شرایط کرونا در سیستان و بلوچستان و همچنین وزیر برق در زمینه قطعی های برق اخیر شرح داد: در این زمینه آقای رئیس جمهوری عذرخواهی کردند و وزرای برق و بهداشت و درمان هم حتماً وزرا شرح خواهند داد و من حتما به وزرا تاکید می کنم که در این زمینه شرحاتی ارائه دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1685

به "اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن تولید برق تقریباً غیر ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید