اشعار رضا اسم خانی در مجموعه غزل چهل برگ رونمایی شد

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران در زنجان، مجموعه غزلچهل برگ سروده رضا اسم خانی از شاعران جوان و فعال استان با حمایت حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.

اشعار رضا اسم خانی در مجموعه غزل چهل برگ رونمایی شد

اشعار سروده شده در کتاب مجموعه غزل چهل برگ در دو بخش عاشقانه و آئینی است که بخش عاشقانه شامل 31 غزل و بخش آئینی شامل 10 غزل است که با تیراژ 500 جلد با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و انتشارات شانی چاپ و منتشر شده است.

تا به امروز 10 کتاب از وی اعم از دفترهای شعری و یا در قالب گزیده آثار شاعران، به چاپ رسیده است. رو چشمام قدم بزن، یک ربع به یک، عطر تربت یک تا عطر تربت 4، تلخند، گزیده اشعار شاعران جوان زنجان، مجموعه شعر و نثر خورشیدضمیران و چهل برگ، کتاب های چاپ شده این شاعر زنجانی در سال های اخیر است.

امروز همزمان با حضور جمعی از مسئولان مراسم رونمایی از کتاب چهل برگ برگزار و بخش هایی از این کتاب توسط نویسنده قرائت شد.

رضا اسم خانی در معرفی این اثر خود گفت: کتاب چهل برگ در دو بخش آزاد و اشعار آئینی در سال های اخیر و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان چاپ و منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب شامل چهل مورد از اشعار سروده شده در سال های اخیر است که در دو بخش با موضوع آزاد شامل سی مورد غزل و ده مورد از اشعار آئینی تقدیم به اهل بیت و ائمه اطهار است، گفت: این کتاب از طریق انتشارات شانی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در اواخر سال 1399 چاپ و منتشر شده است.

اسم خانی در ارتباط با شعر آئینی و شهرت شاعران زنجانی در این باره نیز گفت: شعر آیینی در زنجان قدمت بسیاری دارد و شاعران بسیاری در سال های قبل در این عرصه فعالیت کرده و شعر گفته اند؛ همچنان که امروز نیز شاعران بنام بسیاری در این عرصه فعالیت دارند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز در این مراسم گفت: استان زنجان دارای استعدادهای درخشانی در حوزه هنر و فرهنگ است که در صورت شکوفایی آنها شاهد آثار خوبی در تولیدات خواهیم بود.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه ادبیات و هنر انقلابی اسلامی در واقع هنر دینی و هنر اسلامی را شامل می شود که برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است، افزود: هنرمندان با الهام از این نوع هنر، نسبت به جریان های سیاسی، انقلابی و اجتماعی واکنش های به موقع و صریح از خود نشان می دادند.

وی با اشاره به اصالت هنر انقلاب اسلامی گفت: امروزه ما با ادبیات و هنر انقلاب اسلامی روبرو هستیم که خاستگاه آن سال 1357 است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش شعر آئینی نیز شاعران جوان و خوبی داریم که در این عرصه پیشرو هستند، شرح داد: حوزه هنری نیز در حیطه اختیاراتی خود حمایت های لازم را از این افراد انجام می دهد.

نعمتی با اشاره به فعالیت های فرهنگی هنری اجرا شده در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در سال های 1399-1400 گفت: در زمینه شعر و ادبیات از مجموع 15 مورد کتابی که در مراحل کارشناسی و چاپ است، تقریبا 9 مورد شامل شعر و داستان است.

استاد ولی الله کلامی زنجانی ضمن تبریک به مجموعه حوزه هنری استان زنجان و رضا اسم خانی در خصوص چاپ کتاب چهل برگ گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان به عنوان یکی از ارگان های فرهنگی هنری استان موجب دلگرمی و مشوق جوانان هنرمند و پیشکوتان ادبی استان است.

اسم خانی 33 سال دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تاریخ است و با وجود علاقه زیادش به تاریخ، فعالیتش در حوزه شعر پ ررنگ بوده است. رو چشمام قدم بزن، یک ربع به یک، عطر تربت یک تا عطر تربت 4، تلخند، گزیده اشعار شاعران جوان زنجان، مجموعه شعر و نثر خورشیدضمیران و چهل برگ، کتاب های چاپ شده این شاعر زنجانی در 13 سال اخیر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1596

به "اشعار رضا اسم خانی در مجموعه غزل چهل برگ رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشعار رضا اسم خانی در مجموعه غزل چهل برگ رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید