ارز دیجیتال چین وارد مرحله آزمایش عملی شد

به گزارش پیامک خنده، بانک مرکزی چین بالاخره فاز آزمایشی اجرای ارز دیجیتال ملی را آغاز کرد که در ابتدا در چهار شهر عظیم این کشور اجرا می گردد.

ارز دیجیتال چین وارد مرحله آزمایش عملی شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،رسانه های دنیای فناوری از چند روز پیش خبر اجرای فاز آزمایشی ارز دیجیتالبانک مرکزی چین را منتشر می نمایند. سخنگوی بانک مرکزی این کشور (موسوم به بانک خلق چین یا Peoples Bank of China) در تأیید اخبار منتشرشده اعلام نمود که فاز آزمایشی در چهار شهر شنژن، سوژو، چنگدو و شونگان اجرا خواهد شد.

سخنگوی بانک مرکزی چین جزئیات زیادی از طرح آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور منتشر نکرد. البته وال استریت ژورنال طبق ادعای منابع مطلع می گوید در فاز ابتدایی، فعالان خدمات شهروندی شهر سوژو در منطقه شانگچنگ، نیمی از یارانه حمل ونقل خود را به صورت ارز دیجیتال و در اپلیکیشنگوشیهوشمند دریافت خواهند کرد.

فاز آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی، در چهار شهر عظیم چین اجرا می گردد

قبلا تصاویری از محیط یک اپلیکیشن موبایلی متعلق به بانک کشاورزی چین (ABC) دراینترنتمنتشر شده بود که ادعای کیف پول ارز دیجیتال برای آن مطرح می شد. در تصاویر منتشرشده، جزئیاتی از مراحل ارسال و دریافت ارز دیجیتال و جابه جایی پول در آن دیده می شد. البته بانک کشاورزی چین هیچ اظهارنظری در تأیید یا رد تصاویر منتشرشده نداشت.

بانک مرکزی چین (PBOC) در سال 2014 یک مرکز تحقیقاتی برای توسعه ی ارز دیجیتال راه اندازی کرد. مدیر بانک، یی گنگ در ماه سپتامبر گذشته اعلام نمود که هدف نهایی از توسعه ارز دیحیتال، ترکیب آن با سیستم های پرداخت الکترونیک و جایگزینی تدریجی پول نقد در ساختار بانکی کشور است. البته در آن مصاحبه هیچ زمان بندی مشخصی پیرامون اجرای برنامه ارز دیجیتال ملی اعلام نشد. مو چونگ چان، مدیر مرکز تحقیقات ارز دیجیتال در همان ماه گفته بود که ارز نهایی، از لحاظ قانونی و امنیتی، بهترین ساختار را خواهد داشت.

متیو گراهان، مدیرعامل شرکت خصوصی Sino Gloal Capital مستقر در پکن اعتقاد دارد هیچ کشوری به اندازه چین در پیگیری پروژه های مرتبط با ارز دیجیتال پیش گام نبوده است. او می گوید چینی ها منابع عظیمی برای تحقیق و توسعهپیرامون ارز دیجیتال اختصاص داده اند و پروژه های مرتبط را در اولویت بالا، پیگیری می نمایند. او می گوید فعلا نمی توان پیش بینی دقیقی از زمان نهایی شدن پروژه چینی ها ارائه کرد، اما شواهد نشان می دهد که قدم های مثبتی در توسعه ارز مذکور، برداشته شده اند.

لئونارد ویز، مدیر کل انجمن Hong KongBitcoinAssociation می گوید ارز دیجیتال چین، قدمی در راستا پیاده سازی یک سیستم سریع و ارزان تصفیه در صنعت خدمات اقتصادی محسوب می گردد. از نظر او، پروژه مذکور در چین شباهت زیادی به برنامه Faster Payment System در هنگ کنگ دارد و همچنین کاربری آن بهتر و آسان تر از سیستم اروپایی موسوم به Single Euro Payment Area خواهد بود. البته ساختار پروژه ی چین تفاوت های اساسی با موارد مذکور دارد، چون سرمایه های اصلی مرتبط با آن، توسط بانک مرکزی نگه داری می شوند. ویز در سرانجام می گوید شاید پروژه ارز دیجیتال، سرانجامی بر بانک داری سنتی در چین باشد.

کارشناسان اعتقاد دارند احتمالا بیشتر مردم چین، در آینده باز هم سرویس های پرداخت الکترونیک همچون وی چت و علی پی را ترجیح دهند. این سرویس ها اکنون هواداران زیادی دارند و به عنوان کیف پول های الکترونیکی متصل به حساب های بانکی در بانک مرکزی چین شناخته می شوند. البته درنهایت سرویس جدید، جابه جایی پول بین پلتفرم های گوناگون همچون وی چت و علی پی را ساده تر می نماید و شاهد مقیاس دهی سریع تر اپلیکیشن های پرداخت خواهیم بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 927

به "ارز دیجیتال چین وارد مرحله آزمایش عملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز دیجیتال چین وارد مرحله آزمایش عملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید