اتحادیه اروپا انجام توافق جدید با بوریس جانسون درباره برگزیت را منتفی دانست

به گزارش پیامک خنده، فارس نوشت: رئیس کمیسیون اروپا در تماسی تلفنی با بوریس جانسون گفت فقط توافق برگزیتی را قبول دارد که با ترزا می، نخست وزیر پیشین این کشور مورد مذاکره قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا انجام توافق جدید با بوریس جانسون درباره برگزیت را منتفی دانست

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا، انجام توافقی جدید با بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس بر سر اجرای برگزیت را منتفی دانست.

به نوشته خبرگزاری گاردین، سخنگوی کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام نمود یونکر در تماس تلفنی با جانسون در اواخر روز پنجشنبه گفت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند همان توافقی که با ترزا می حاصل شد و شامل ترتیبات پشتیبان بود، حفظ نمایند.

این سخنگو گفت: دبیرکل یونکر به آن چه نخست وزیر جانسون باید می گفت گوش فرا داد و با تکرار موضع اتحادیه اروپا در مورد توافق خروج، آن را بهترین و تنها توافق ممکن در راستای خط مشی کمیسیون اروپا دانست.

وی به نقل از یونکر توضیح داد تنها پیشنهاداتی که با این توافق خروج سازگار باشند درنظر خواهد گرفت.

این در حالی است که جانسون روز گذشته (پنجشنبه) برای اولین بار به عنوان نخست وزیر در مجلس حاضر شد و خواستار خلاص شدن از یکی از شروط درج شده در توافق ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس با بروکسل شده بود.

این شرط که با نام ترتیبات پشتیبان شناخته می گردد، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

مجلس سه بار به توافق می با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت او در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

جانسون در این جلسه مجلس قول داد آمادگی کشورش برای روبرو با اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا را افزایش دهد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد. با این حال جانسون بارها اعلام نموده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می نماید.

او مدعی شده است چشم اندازی از 50 سال پس از اجرای برگزیت دارد که در آن، این کشور بزرگترین و مرفه ترین اقتصاد اروپا را دارد و مرکز شبکه جدید تبادلات تجاری خواهد بود.

او در جلسه مجلس گفت: ترجیح می دهم با یک توافق اتحادیه اروپا را ترک کنیم. این را بسیار بیشتر ترجیح می دهم. باور دارم حتی در این مرحله نهایی هم امکان پذیراست و من با نهایت سرعت کوشش می کنم کاری کنم که این اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: اما چیزهای معینی باید روشن گردد: توافق خروجی که توسط [نخست وزیر] قبل از من مورد مذاکره نهاده شد سه بار در این مجلس رد شد. موارد درون آن برای این مجلس و این کشور قابل قبول نیستند.

هنگامی که ایوت کوپر نماینده حزب کارگر از جانسون پرسید راهکار جایگزین عملی او در مورد مرزهای ایرلند چیست، او پاسخ داد: تسهیلات فراوانی در دسترس قرار گرفته است.

مایکل کرید وزیر کشاورزی ایرلند در مصاحبه ای رادیویی، موضع جدید دولت انگلیس و ترکیب تیم ارشد جانسون را هشدار دهنده توصیف کرد.

او گفت: آنچه دولت [ایرلند] را نگران نموده رویکرد دولت جدید انگلیس در قبال توافق خروج است. مشخصاً آنچه از سوی دولت [انگلیس] می شنویم، هشدار دهنده است.

همچنین مایکل برنیر مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، لفاظی های مبارزه طلبانه جانسون از زمان نخست وزیری را کوششی برای درهم شکستن وحدت در اتحادیه اروپا توصیف کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 242

به "اتحادیه اروپا انجام توافق جدید با بوریس جانسون درباره برگزیت را منتفی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا انجام توافق جدید با بوریس جانسون درباره برگزیت را منتفی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید