40 درصد نیرو های پرستاری کشور در دانشگاه آزاد تربیت شدند

به گزارش پیامک خنده، سخنگوی دانشگاه آزاد از ظرفیت 40 درصدی پرستارانِ دانش آموخته در دانشگاه آزاد اطلاع داد که همگی شاغل در حوزه بهداشت و درمان کشور خاصه در شرایط کرونایی، هستند.

40 درصد نیرو های پرستاری کشور در دانشگاه آزاد تربیت شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه رادیویی خیابان فرصت با اشاره به شروع دهه چهارم حیات این دانشگاه، آن را تنها مولود انقلاب اسلامی دانست که از ابتدا در راستای اصل 44 شروع به کار نموده است و گفت: تشکیل دانشگاه آزاد بر اساس یک ضرورت بود و جوانان با وجود نبود امکانات کافی برای گسترش دانشگاه دولتی، به دانشگاه احتیاج داشتند.

وی با اشاره به راهنمایی و رهبری امام (ره) و رهبری، دانشگاه آزاد را درختی تناور و علمی توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد بر اساس ضرورت های گسترش علم و فرهنگ ایجاد شد و باید پژوهش را در کشور جاری می ساخت و لذا امروز بیش از 6 میلیون فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است.

حیدری امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را غیر متمرکز و گسترده در بیش از 400 واحد دانشگاهی در دور ترین نقاط تا تهران دانست و اضافه کرد: دانشگاه آزاد حتی تا شهر های مرزی گسترش یافته و این نوع گستردگی بسیار ارزشمند است که بدست دانشگاه آزاد رخ داده است. در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجو در تمام مقاطع داریم که شامل پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، هنر، زبان های خارجی و... می باشد.

وی همچنین 38 درصد آموزش عالی کشور را در اختیار دانشگاه آزاد مطرح نمود و گفت: دانشگاه آزاد بعنوان یک شبکه علمی پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در کشور فعالیت می نماید.

معاون مجلس و امور اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تربیت 40 درصد ظرفیت پرستاری کشور طی این سال ها توسط دانشگاه آزاد، گفت: در شرایط کرونایی که 8 ماه بر کشور سایه افکنده و امیدواریم هرچه زودتر این بلا از دنیا و بشریت جدا گردد، اگر دانشگاه آزاد نبود، 40 درصد ظرفیت پرستاری کشور تربیت نمی شد و با کمبود نیروی انسانی روبرو می بودیم.

حیدری با اعلام اینکه دانشگاه آزاد حتی یک ریال سرمایه دولتی را استفاده ننموده است، این دانشگاه را تماما مردمی خواند و توضیح داد: دانشگاه آزاد حتی هزینه های بیمه و مالیات را می پردازد و 60 هزار نفر هیئت علمی و کارمند در دانشگاه آزاد مشغول به کار هستند که بیش از یک میلیون دانشجو را در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، آموزش و پژوهش تربیت می نمایند.

وی همچنین فرایند آموزشی دانشگاه آزاد را در شرایط کرونایی مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: ما آموزش را به همه مقاطع بصورت آنلاین ارائه می دهیم و این از ثمرات انقلاب اسلامی است.

حیدری دانشگاه آزاد را عظیم ترین دانشگاه حضوری منطقه معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: این دانشگاه جز سه الی چهار دانشگاه عظیم دنیا محسوب می گردد و افتخارات خوبی در مجامع بین المللی داشته است. دانشگاه آزاد هر ساله جزء دانشگاه های برتر دنیا از نظر ارائه مقاله و حوزه های علمی و پژوهشی شناخته می گردد و در همه مسابقات علمی و سمینار های دنیای، نام ایران توسط دانشگاه آزاد می درخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1314

به "40 درصد نیرو های پرستاری کشور در دانشگاه آزاد تربیت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد نیرو های پرستاری کشور در دانشگاه آزاد تربیت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید