دانشگاه تهران و یون نن چین مناسبات خود را گسترش می دهند

به گزارش پیامک خنده، نخستین جلسه مشترک موسسه های کنفسیوس و جلسه بحث و آنالیز تبادلات علمی دانشگاه تهران و یون نن چین در جهت گسترش مناسبات علمی امروز (شنبه 7 اردیبهشت ماه 98) برگزار گردید.

دانشگاه تهران و یون نن چین مناسبات خود را گسترش می دهند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، در این نشست محمد باقر قهرمانی، معاون بین الملل دانشگاه تهران، امین بذرافشان، مدیر ایرانی مؤسسه کنفسیوس، یانگ لین، رئیس کمیسیون امور دانشگاه یون نن، شهره روغنی، مدیر همکاری های علمی بین المللی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و بعضی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و یون نن حضور داشتند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران در این جلسه گفت: طرح ها و برنامه های بین المللی دانشگاه تهران نظیر همکاری با مرکز کنفسیوس که از شروع فعالیت موسسه نیز به عضویت آن درآمده است، جزو اساسی ترین برنامه های پنج سال آینده به شمار می رود.

قهرمانی اضافه کرد: دانشگاه تهران با بیش از 50 هزار دانشجو در رشته های متعدد (به غیر از پزشکی)، 2 هزار و 300 عضو هیأت علمی و 8 هزار کارمند سبب رشد و توسعه بسیاری از فعالیت های علمی کشور است.

سفر با تور چین را تجربه کنید.

وی همچنین با بیان این که نزدیک به یک سوم اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران دانش آموخته سایر کشورها هستند، توضیح داد: یک سوم فعالیت ها و همکاری های علمی دانشگاه نیز با کشورهای خارجی انجام می گردد.

عضو هیأت علمی تاکید نمود: دانشگاه تهران در کنار سایر دانشگاه های کشور سبب شد رشد علمی ایران نخستین رشد علمی در دنیا باشد.

قهرمانی در سرانجام گفت: نخستین جلسه مشترک موسسه های کنفسیوس نیز به وسیله تبادل تجارب علمی زمینه ساز رشد و توسعه علمی دانشگاه ها است.

رییس کمیسیون امور دانشگاه یون نن نیز در ادامه این جلسه دانشگاه تهران را مادر دانشگاه های کشور ایران دانست و اضافه کرد: این مرکز علمی نه تنها در ایران که بهترین دانشگاه در منطقه غرب آسیا به شمار می رود.

یانگ لین ادامه داد: این مرکز علمی در عرصه های مختلف حقوق، سیاست، هنر و... افرادی برجسته را تربیت نموده است و امروز با بهره گیری از این تجارب مؤسسه کنفسیوس باید توسعه یابد.

لین آموزش زبان چینی را برنامه اصلی این موسسه مطرح نمود و اضافه کرد: گسترش فرهنگ و تمدن چینی، تعاملات بین المللی و تبادل تجارت علمی نیز از دیگر برنامه های موسسه کنفسیوس به شمار می رود.

وی اظهار کرد: باید از فرصت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد. برگزاری کلاس های دانش افزایی برای استادان و اعضای هیأت علمی، مهارت افزایی، پروژه های مشترک پژوهشی سازماندهی کمپ های تابستانی، سازماندهی گروه رهبران دانشگاهی، برگزاری دوره های کارشناسی ارشد و دکتری باید در این موسسه مورد توجه قرار گیرد.

لین یادآور شد: گسترش تعاملات و بهره گیری از تجارب مشترک می تواند در جهت برطرف نیازهای جوامع مورد استفاده باشد.

در سرانجام این نشست مدیر ایرانی مؤسسه کنفسیوس نیز به ارائه گزارشی از موسسه کنفسیوس دانشگاه تهران پرداخت و اظهار کرد: این مرکز در تاریخ 23 دی ماه سال 87 فعالیت رسمی خود و در شهریور 94 همکاری با دانشگاه یون نن را شروع کرد.

امین بذرافشان اضافه کرد: این موسسه تا به امروز 6 مسئول ایرانی، 5 مسؤول چینی، 9 استاد زبان اعزام شده از چین و 2 داوطلب آموزش زبان چینی داشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از جمله فعالیت های این موسسه به امتحان مشخص سطح مکالمه و زبان چینی، دوره های دانش افزایی اساتید ایرانی زبان چینی، جلسه وارسی روابط ایران چین در سایه طرح یک کمربند یک راه مسابقات شعرخوانی و خطاطی زبان چینی اشاره نمود.

وی ادامه داد: موسسه کنفسیوس ضمن همکاری با دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، رشته کارشناسی زبان چینی را نیز دایر نموده است.

بذرافشان اضافه کرد: در حال حاضر این موسسه در حال راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه تهران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 157

به "دانشگاه تهران و یون نن چین مناسبات خود را گسترش می دهند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه تهران و یون نن چین مناسبات خود را گسترش می دهند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تهران و یون نن چین مناسبات خود را گسترش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید