گردشگری روستایی زیربنای رونق اقتصادی گناباد است

به گزارش پیامک خنده، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: با توجه به ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان، توسعه گردشگری روستایی ضرورت و زیربنای رونق اقتصادی و موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

گردشگری روستایی زیربنای رونق اقتصادی گناباد است

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علیرضا شناسایی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد امروز 8 آذر 1398 در نشست انجمن میراث فرهنگی گناباد با بیان این مطلب شرح داد: توسعه گردشگری روستایی علاوه بر معرفی جاذبه تاریخی روستاها در اشتغال پایدار و جلوگیری مهاجرت از این مناطق به مرکز شهر یا دیگر نقاط کشور نقش موثر دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد با اشاره به احداث زیرساخت های عمرانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ساخت اقامتگاه های بوم گردی در روستاها با مشارکت میراث فرهنگی، اظهار کرد: توسعه گردشگری روستایی با رویکردهای راه اندازی کسب و کارهای محلی، افزایش فرصت های شغلی، پایداری و ماندگاری جمعیت در این مناطق را محور برنامه های خود قرار داده ایم که تحقق این امر نیازمند هم افزایی مسئولان و صاحبنظران مربوطه است.

او با بیان اینکه بیش از 20 رویداد فرهنگی و اجتماعی اعم از نوروزگاه ها و بازی های بومی و محلی طی نوروز امسال در تعدادی از مناطق روستایی گناباد برگزار شده است، اضافه نمود: باید با ایجاد صنعت تخصصی گردشگری روستایی در هر روستا متناسب با ظرفیت گردشگری یک رویداد تعریف شود و این رویدادها به صورت مستمر در طول سال برپا شود و برای رونق اشتغال و کسب و کار از آن بهره گرفته شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: تحقق اهداف و رویکردهای صنعت گردشگری به عنوان یک حوزه عمومی نیازمند مشارکت و همراهی مردم در برگزاری برنامه ها و تحقق سیاست هاست و این بخش از ظرفیت های بسیار برای توسعه و اشتغالزایی برخوردار است.

از مجموع 250 اثر تاریخی و گردشگری گناباد 147 اثر در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده که از این میان قنات قصبه تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی است، نظام آبیاری مبتنی بر قنات گناباد هم سال گذشته در سازمان خواروبار ملل متحد (فائو) در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 573

به "گردشگری روستایی زیربنای رونق اقتصادی گناباد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری روستایی زیربنای رونق اقتصادی گناباد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید