کشف سر بریده گرگ در سیبری بعد از 30هزار سال!

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران: سر بریده گرگی که بیش از 30 هزار سال پیش مرده است، در شرق سیبری کشف شد. مو ها و دندان های این گرگ که بین بین 2 تا 4 سال داشته، کاملا سالم هستند.

کشف سر بریده گرگ در سیبری بعد از 30هزار سال!

آلبرت پروتوپوپوف، مدیر بخش مطالعات ماموت در آموزشگاه علوم جمهوری ساخا می گوید: این کشف بی نظیری از اولین بقایای یک گرگ بالغ در دوره پلیستوسن است که بافت های آن کاملا حفظ شده اند. ما آن را با گرگ های امروزی مقایسه می کنیم تا تحولات این گونه را آنالیز کنیم و ظاهر آن را بازسازی کنیم.

سر این گرگ پلیستوسن بیش 38 سانتیمتر طول دارد و بزرگتر از سر گرگ های امروزی (22 تا 28 سانتیمتر) است. پروتوپوپوف تخمین می زند که این کشف بیش از 40هزار سال قدمت داشته باشد، اما دو دیرین شناس دیگر که در این پروژه همکاری دارند، معتقدند که این سر حدودا 30هزار ساله است.

یک تیم سوئدی دی ان ای (DNA) گرگ را آنالیز می نمایند و محققان درحال ساخت یک مدل دیجیتالی از مغز گرگ و داخل جمجمه اش هستند.

پروتوپوف معتقد است که هرچه دمای زمین بالاتر برود، یخ های بیشتری ذوب شده و بقایای بیشتر در این منطقه کشف خواهند شد. این گونه در کنار یک توله شیر کشف شده که تصور می گردد مدت کوتاهی بعد از تولد مرده باشد.

منبع: msn

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 225

به "کشف سر بریده گرگ در سیبری بعد از 30هزار سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سر بریده گرگ در سیبری بعد از 30هزار سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید