طرز تهیه پوآچای پیتزایی؛ فینگرفود ترکی خوشمزه برای مهمانی

به گزارش پیامک خنده، نان پوآچای پنبه ای یک نوع نان مخصوص ترکیه با بافت بسیار لطیف و پنبه ای است و به راحتی میتوان آن را در منزل تهیه کرد بسته به مواد مختلفی که داخل پوآچا استفاده میشود نوع آن فرق میکند. مثل پوآچای پنیری، پوآچای شکلاتی و پوآچای مغز دار و…. این پوآچای خوشمزه و خوش بافت رو به عنوان عصرانه یا برای میان وعده بچه ها و یا برای وعده های اصلی مثل شام میتونید آماده کنید. در این آموزش طرز تهیه پوآچای پنبه ای پیتزایی را به شما آموزش میدهیم مواد استفاده شده داخل این نان سلیقه ای است. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

طرز تهیه پوآچای پیتزایی؛ فینگرفود ترکی خوشمزه برای مهمانی
مواد لازم برای خمیر پوآچا:
آرد (آرد نان فانتزی)به مقدار لازم
خمیر مایه1 قاشق غذا خوری
شیریک و نیم پیمانه
شکر1 قاشق چای خوری
روغن مایعیک چهارم پیمانه
نمک1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای داخل خمیر
سس کچاپ یا سس پیتزای خانگی3 قاشق غذاخوری
مرغ پخته شده و خرد شدهنصف سینه مرغ
فلفل دلمه ای خرد شدهنصف عدد
ذرت2 قاشق غذاخوری
سوسیس خرد شده1 عدد
پنیر پیتزا1 پیمانه پر

1- برای تهیه خمیر پوآچا شیر رو گرم میکنیم تا ولرم بشه دمایی که برای عمل اومدن خمیر مایه نیاز هست باید حدود سی و پنج الی چهل درجه باشه اگه دماسنج ندارین نوک انگشت تون رو داخل شیر بزنید. دمای شیر باید به قدری باشه که گرمای اون رو کاملا حس کنید اما دستتون نسوزه و بتونید داخل شیر نگهش دارید.

اگه دمای شیر کم باشه خمیر مایه شروع به فعالیت نمیکنه و اگه دمای شیر بالا باشه خمیر مایه از بین میره. شکر رو روی خمیر مایه بریزید و به شیر ولرم اضافه کنید.

2- و کاملا مخلوط کنید، روی ظرف رو بپوشونید و ده دقیقه زمان بدین تا عمل بیاد. خمیر مایه از شکر تغذیه میکنه و شروع به فعالیت میکنه شکر استفاده شده در نان باعث شیرینی نان نمیشه و فقط برای تغذیه خمیر مایه اضافه میشه.

دو پیمانه آرد الک شده رو داخل ظرفی بریزین و روغن مایع رو بهش اضافه کنید.

3- و بعد خمیر مایه عمل اومده رو داخل ظرف بریزید و نمک رو هم به مواد اضافه کنید.

4- در صورت دلخواه میتونید مقداری پودر آویشن هم به مواد اضافه کنید. تا طعم خوبی به نون بده همه مواد رو با قاشق مخلوط کنید.

5- و شروع به اضافه کردن آرد بکنید. چون مقدار جذب آب آردهای مختلف متفاوته مقدار آرد کاملا مشخص نیست باید آرد رو کم کم اضافه کنید تا مایه کم کم غلیظ بشه و با قاشق به سختی مخلوط بشه.

6- بعد از این آرد رو کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیره آرد رو تا جایی اضافه کنید که خمیر لطیف و نچسبی حاصل بشه. از بیش از مقدار اضافه کردن آرد و سفت کردن خمیر پرهیز کنید چون کیفیت نان رو به شدت کاهش میده و خمیر هر چه لطیف و نرم باشه کیفیت نان بهتر خواهد بود.

خمیر رو به مدت ده دقیقه روی صفحه کار ورز بدین و اگه احساس کردین موقع ورز دادن، خمیر به صفحه کار میچسبه خیلی کم روی تخته رو آرد پاشی کنید برای ورز دادن خمیر از قسمت انتهایی دست استفاده کنید و به هیچ عنوان خمیر رو چنگ نزنید چون این کار باعث چسبنده شدن خمیر میشه و در نتیجه آرد بیشتری مصرف میشه و کیفیت خمیر پایین میاد.

7- خمیر رو بعد از ورز دادن چونه کنید و داخل ظرفی قرار بدین و روی ظرف سلفون بکشید و روی اون رو با حوله یا دستمال بپوشونید و یک ساعت در دمای محیط استراحت بدین تا حجمش دو برابر بشه.

8- بعد از استراحت خمیر رو مجددا چند دقیقه روی صفحه کار ورز بدین تا هوای داخل خمیر خارج بشه و خمیر رو دوازده قسمت کنید و هر قسمت رو چونه بگیرید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار بدین و چونه های خمیر رو با فاصله از هم بچینید (بسته به مقدار سینی میتونید همه رو داخل یک سینی بچینید یا اینکه داخل دو سینی مختلف) روی سینی رو با نایلون بپوشونید و نیم ساعت استراحت ثانویه بدین.

9- و بعد کف یک استکان رو داخل روغن مایع بزنید (برای اینکه به خمیر نچسبه) و روی چونه های استراحت کرده فشار بدین تا فضایی داخل خمیر برای قرار دادن مواد داخلی ایجاد بشه همه چونه ها رو به همین صورت آماده کنید.

10- داخل فضای خالی خمیر ها سس کچاپ یا سس خانگی مخصوص پیتزا بریزید و با قاشق پهن کنید و داخل خمیر رو با مواد دلخواه پر کنید.

11- من برای قسمت داخلی خمیر از مرغ پخته شده و خرد شده استفاده کردم که کمی با زعفران و فلفل و آویشن طعم دار شده و از سوسیس و فلفل دلمه ای خرد شده و ذرت برای قسمت داخلی پوآجا از مواد مختلفی میتونید استفاده کنید مثل ترکیب گوشت چرخکرده با فلفل دلمه ای و قارچ و یا میتونید فقط از سوسیس و کالباس و فلفل دلمه ای و گوجه استفاده کنید

این خمیر نیازی به رومال نداره و به همین صورت داخل فر میره روی مواد میانی خمیر رو با پنیر پیتزا کاملا بپوشونید و سینی رو داخل فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت تقریبی چهل دقیقه قرار بدین تا روی نان ها و پنیر روی پوآچا کاملا طلایی بشه. زمان گفته شده تقریبیه و در فرهای مختلف متفاوته.

دمای فر رو در فر های برقی و توسترها بیست درجه پایین تر از دمای گفته شده قرار بدین. اجازه بدین پوآچا ها کمی خنک بشن و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید و به همراه سس سرو کنید.

نکات تهیه پوآچای پیتزایی:

  • برای داخل پوآچا به جای استفاده از سس کچاپ میتونید سس مخصوص پیتزا تهیه کنید برای تهیه سس کافیه گوجه فرنگی رو رنده یا پوره کنید (بدون پوست) و داخل ظرفی روی حرارت بذارید تا غلیظ بشه و آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده بشه و بعد مقداری روغن زیتون بهش اضافه کنید و روی حرارت تفت بدین و کمی نمک بهش اضافه کنید و مقداری پودر گوجه فرنگی و سس فلفل یا پودر فلفل تند و ادویه ایتالیایی بهش اضافه کنید اگه ادویه ایتالیایی نداشتید میتونید از اورگانو و پودر آویشن استفاده کنید، از این سس میتونید داخل پوآجا و روی انواع پیتزا ها استفاده کنید.
  • آرد شیرینی پزی برای پخت نان مناسب نیست و به دلیل نداشتن گلوتن کیفیت نان رو پایین میاره برای تهیه انواع نان ها در منزل باید از لوازم قنادی ها آرد قوی مخصوص نان تهیه کنید مثل آرد گنبد قوی یا آرد نان فانتزی.

این غذای خوشمزه به عنوان وعده غذای اصلی و غذای بدون برنج است. این غذا را در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1872

به "طرز تهیه پوآچای پیتزایی؛ فینگرفود ترکی خوشمزه برای مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوآچای پیتزایی؛ فینگرفود ترکی خوشمزه برای مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید