غذاهای معروف در کشور ترکیه ، معروف و متنوع در غذاهای وان (تور ترکیه ارزان)

به گزارش پیامک خنده، ترکیه از جمله کشورهای جهانگرد پذیر اروپایی است که در کنار تمام جاذبه های مختلف و متنوع خود، چه طبیعی و چه غیر طبیعی از غذاهای به خصوص و همچینن نوع رژیم های غذایی جالبی نیز در تمام این سال ها برخوردار بوده است و توانسته نظر اغلب جهانگردان و جهانگرد های سفر نموده را به خود جلب نماید. قدمت غذاهای سنتی ترکیه یا بهتر است بگوییم قدمت غذاهای محلی وان که شهر زیبایی در کشور ترکیه است،بر می شود به سال های بسیار دور در گذشته؛ نوع مواد اولیه این سری از غذاهای محلی وان و هنرهای مختلف آشپزی و بعلاوه قرار گرفتن کشور ترکیه در قسمتی از اروپا و آسیا (اوراسیا) از جمله راز و رمزهای ماندگار شدن غذاهای این کشور می باشد. پس اگر شما نیز همانند ما به این سری از غذاهای سنتی وان و غذاهای محلی ترکیه علاقه مند شده اید، در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا شما را با بعضی از این غذاها آشنا گردانیم در این بخش غذاهای معروف در کشور ترکیه و غذاهای وان را نیز معرفی خواهیم کرد.

غذاهای معروف در کشور ترکیه ، معروف و متنوع در غذاهای وان (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کباب آدانا - Adana kebab:

باور کنید به هر جای جهان که بروید، همواره کباب ها از جمله غذاهایی هستند که با استقبال زیادی رو به رو می شوند. کباب آدانا از غذاهای وان و غذاهای سنتی ترکیه نیز از همین دسته غذاهای پرمخاطب ترکی است که همانند کباب کوبیده ما تهیه می گردد، ولی با اندکی گوشت بیشتر! نامگذاری این غذا به علت وجود شهری در جنوب شرقی کشور ترکیه بوده است و از مواد اولیه بسیار محدودی برخوردار می باشد که تمام مزه آن را ، راه آماده سازی اش فراهم می آورد. درست کردن کباب آدانا کمی ویژه به نظر می رسد چرا که پس از میکس کردن گوشت با ادویه های گوناگون و البته محلی، آن را به سیخ کشیده و سپس بر روی آتش ذغال قرار می دهند تا کباب گردد. با آماده شدن کباب ها می توان آن را در کنار نان لواش و پیاز و گوجه و فلفل سبز میل نمایید.این غذا در بخش غذاهای وان قرار گرفته است و این غذا در بخش غذاهای معروف در کشور ترکیه قرار گرفته است.

دونر کباب - Doner kebab:

از مجموعه غذاهای وان و غذاهای سنتی ترکیه دونر کباب همان کباب ترکی از غذاهای معروف در کشور ترکیه است که در تمام نقاط کشور و شهر نیز می توان آن را پیدا کرد. کبابی که در تمام جهان معروف است و در معنی کلمه ای خود یعنی چرخیدن آرام توام با حرارتی آهسته؛ برخلاف نام کبابی آن باید گفت که این غذا یک غذای فست فودی به شمار میرود که خوردن آن خیلی لذتبخش است.

سوپ عدس - Mercimek Corbasi:

از جمله سوپ هایی که حتی در میان غذاهای خیابانی اغلب غذاهای سنتی ترکیه از جمله غذاهای وان نیز می توان به آسانی آن را جست و جو کرد، سوپ عدس است که از ترکیب عدس له شده و اندازه کمی سبزیجات مخصوص تهیه می گردد. سوپ عدس یکی از مقرون به صرفه ترین غذاهای موجود در کشور ترکیه است که در عین مقرون به صرفهی بسیار مقوی و خوشمزه می باشد، به ویژه زمانی که آن را با ترشی های محلی ترکیه و بعلاوه نان گرم پیتا (Pita) میل کنید.

کوفته ترکی - Türk köfte:

کوفته ترکی در مجموعه غذاهای وان و غذاهای سنتی ترکیه از جمله غذاهایی است که در شهر وان به شکل کاملا تخصصی پخته و سرو می گردد! کوفته یا گوشت های گردالی شده از جمله غذاهای پرطرفدار ترکیه ای و غذاهای محلی وان است و می توان گفت طبق ریشه یابی اسمی، نام آن از کوفته ایرانی گرفته شده است. کوفته ترکی در مقایسه با کوفته ایرانی از مواد اولیه متفاوتی تشکیل می گردد و این که با توجه به مواد موجود در حوالی شهر وان، این غذا را آماده مصرف می کنند. گفتنی است در کشور ترکیه و غذاهای محلی وان در حدود 200 نوع کوفته گوناگون وجود دارد که هر یک از آنان بسته به موادی که در هر شهر قرار گرفته است، پخته می شوند و قطعا از مزه های مختلفی برخوردار می باشند.

سارما - Sarma:

تا به حال دلمه برگ مو که خورده اید، این غذا همان سارما است که در برگ درخت مو ریخته و رول می گردد. در واقع ترکیه از جمله کشورهایی است که به نوع غذاهای خود از جمله دلمه اهمیت زیادی می دهد و آن ها را به روش های مختلفی سرو می کنند. در کشور ترکیه دلمه ها را در میان کدو، بادمجان، فلفل و یا چوجه های خالی شده قرار می دهند و به آرامی گوشت و برنج های درون آن ها را می پزند و میل می کنند. جالب است بدانید این غذا (سارما) در اغلب رستوران های شهر وان و حتی کل رستوران های کشور ترکیه و غذاهای وان یافت می گردد و پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم شده خوردن این غذا را امتحان کنید!

پیده - Pide:

پیده یک نان تنوری بسیار نازک است و با مخلفات خاصی درون تنور پخته می گردد. این نان تنوری را هم با سوسیس ترکی، هم با گوشت اسلایس شده بره و هم با گوشت دودی ادویه زده شده تهیه می کنند. البته در این میان گوشت اسلایس شده بره محبوب ترین گزینه در میان انواع پخته شده این نان تنوری است! البته در نوع کاملا سالم آن نیز می توان پیده را با پنیر و سبزی های معطر و تازه محلی میل فرمایید. از قلم نیوفتد که پیده نیز همانند بسیار دیگری از غذاهای محلی وان، هواداران بیشماری دارد . غذاخوری های زیادی در کشور ترکیه و البته شهر وان به چشم می خورند که به شکل تخخصی تنها این نان تنوری را سرو می کنند! گفتنی است پیش از آن که پیده را وارد تنور نمایید، روی آن یک تخم مرغ بشکنید تا مقدار خشکی آن به حداقل خود برسد.

بورک - Borek:

در ترکیه بورک به غذاهایی گفته می گردد که با خمیر نازک یوفکا تهیه شده و در دل خود مواد مختلفی را جای داده است. بورک ها انواع مختلفی دارند که برای مثال می توان به سوبورکی (بورک حلزونی)، پاتاتس بورکی (بورک سیب زمینی)، کیما بورکی (بورک گوشت چرخ نموده)، مرجیمک بورکی (بورک عدس) و اسپاناک بورکی (بورک اسفناج) اشاره نمود. گفتنی است که از انواع مختلف بورک ها به عنوان یک وعده کامل صبحانه و یا یک میان وعده مغذی در ترکیه استفاده های زیادی می گردد.

لاهماجون - Lahmajoun:

لاهماجون که به آن لحم عجین نیز گفته می گردد همان پیتزای ترکیه ای و یا به تعبیری دیگر، گوشت و خمیر است. این پیتزای ترکی از خمیر بسیار نازکی تهیه می گردد که در لایه های این خمیرگوشت چرخ نموده، سبزیجات مختلف همانند پیاز، گوجه فرنگی و صد البته جعفری قرار می دهند و آن را بر روی نان گذاشته و با اندازهی آبلیمو به صورت لقمه ای همراه با ترشی های محلی دلخواه و سایر سبزیجات میل می کنند.

کونفه - Kunefe:

کونفه یک دسر بسیار خوش طعم و خوش شکل است که هم می توانید آن را ساده میل کنید و هم با بستنی و خامه.از جمله موادی که در این دسر به کار می رود، پنیر بی نمک آن هم در رشته های کادایف است که پس از پخت آن، شربت خاصی بر روی آن می ریزند تا در کنار بافت نرم پنیری یک مزه شیرین نیز به آن اضافه گردد و طعمی کاملا عجیب را در دهان شما ایجاد نماید. برای تزئین این دسر می توان از خلال پسته و بادام نیز بهره گرفت.

باقلوا - Baklava:

در مجموعه غذاهای سنتی وان و غذاهای محلی ترکیه ای باقلوا از جمله شیرینی هایی است که در همه جای جهان مخاطب دارد و خیلی زود همه را وادار به تحسین خود می نماید. باقلوا در اصل متعلق است به آسیای مرکزی و مرکز فراوری آن نیز در شهر Gaziantep (غازی عینتاب) قرار گرفته است و در این شهر به راحتی می توان با انواع مدل باقلوا آن هم با خمیرهای نازک و ضخیم رو به رو شد.از قلم نیاندازید، شیرینی باقلوا یکی از شیرینی های رایج در تمام شهرهای کشور ترکیه و از غذاهای محلی ترکیه است و می توان آن را در شهر وان نیز به راحتی پیدا نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2152

به "غذاهای معروف در کشور ترکیه ، معروف و متنوع در غذاهای وان (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای معروف در کشور ترکیه ، معروف و متنوع در غذاهای وان (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید