کرم مو چیست؟ هر آنچه باید درباره فواید و روش استفاده از آن بدانید

به گزارش پیامک خنده، درست مانند پوست بدن، موها و پوست سر هم به تغذیه و رطوبت احتیاج دارند تا ظاهر شاداب و سالمی داشته باشند. کرم مو یکی از برترین محصولاتی است که در درازمدت می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده یاری کند و موهایی لطیف و خوش حالت را برای شما به ارمغان بیاورد. اما کرم مو چیست؟

کرم مو چیست؟ هر آنچه باید درباره فواید و روش استفاده از آن بدانید

کرم مو اولین بار در دهه 1920 میلادی به بازار آمد. این محصول که بر پایه روغن بود، برلیانتین نام داشت و معمولا به وسیله مردان برای صاف کردن موها و افزایش درخشندگی آن ها استفاده می شد. اما یک نقص جدی داشت و آن هم چربی بیش از حد این محصول بود. بعد از آن، محصولات دیگری به بازار آمدند که فرمولاسیون بهتری داشتند و به موها ظاهر طبیعی تری می بخشیدند.

امروزه تنوع کرم های مو به قدری زیاد شده است که احتمالا به سختی بتوانید گزینه مناسب خود را بیابید. به همین علت، این مقاله از خبرنگاران مگ را به این محصولات اختصاص داده ایم. اگر می خواهید بدانید که کرم مو برای چیست و چگونه می توانید از آن بهره ببرید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کرم مو چیست؟

شامپوها و نرم نماینده ها برای مراقبت از مو ضروری هستند. اما علیرغم استفاده از برترین نرم نماینده ها ممکن است موها همچنان کمی خشک باشند. در اینجاست که کرم ها می توانند به یاری شما بیایند و موهایتان را تا شست وشوی بعدی نرم نگه دارند.

کرم مو که به آن کرم مو حالت دهنده هم می گویند، یک نوع محصول بهداشتی و آرایشی است که مثل لوسیون مو می تواند نرمی، لطافت و درخشندگی موها را افزایش دهد و وز آن ها را بدون ایجاد چربی اضافی از بین ببرد. بنابراین برای کسانی که نمی خواهند وز موهایشان را با کراتینه مو یا پروتئین تراپی مو کنترل نمایند، گزینه مناسبی هستند.

انواع کرم مو

این روزها اگر سری به بازار محصولات بهداشتی و آرایشی بزنید، با انواع کرم های مو روبه رو می گردد که از نظر فرمولاسیون و کیفیت با هم متفاوت هستند. با این حال، به طور کلی می توان این محصولات را به 2 دسته زیر تقسیم کرد:

1. محصولات روغنی

این کرم های مو که پایه روغنی دارند برای موهای خشک و رنگ شده گزینه مناسبی به شمار می روند. رایج ترین روغن هایی که در این محصولات به کار می روند عبارتند از:

  • روغن آرگان: درخشندگی مو را افزایش می دهد و به آن نرمی و لطافت می بخشد.
  • روغن نارگیل: به داخل تارهای مو نفوذ می نماید و مانع شکستن آن ها می گردد. بعلاوه موها را نرم و درخشان می نماید.
  • روغن جوجوبا: رطوبت از دست رفته مو را جبران می نماید و وز آن را کاهش می دهد.
  • روغن نعناع: به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده یاری می نماید.
  • روغن رزماری: علاوه بر نرم کردن موها به رشد آن ها یاری می نماید.

2. محصولات حاوی عصاره های آبرسان

این کرم های مو برای کسانی که موهای خشک، نازک و شنماینده دارند و می خواهند به آبرسانی موهایشان یاری نمایند، گزینه ایدئالی هستند.

مهم ترین تفاوت ماسک مو با کرم مو چیست؟

اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید می توانید از کرم مو یا ماسک مو بهره ببرید، چون هر 2 محصول برای برطرف مسائل مو طراحی شده اند. اما برخلاف تصور بسیاری از افراد کاملا شبیه هم نیستند و تفاوت هایی هم بین آن ها وجود دارد.

تفاوت اصلی بین این 2 محصول در این است که کرم مو سبک تر از ماسک مو است و معمولا به آبکشی احتیاج ندارد. اما ماسک مو بسیار غلیظ تر است و اغلب به گونه ای طراحی شده است که پس از چند دقیقه باید با آب شسته گردد. به عبارت دیگر، می توانید کرم مو را معادل مرطوب نماینده صورت و ماسک مو را معادل ماسک صورت در نظر بگیرید.

چگونه برترین کرم مو را انتخاب کنید؟

اکنون که متوجه شدید کرم مو چیست، بهتر است درباره راه های انتخاب یک محصول مناسب اطلاعات کسب کنید. از آنجا که کرم های مو قرار است به احیای مو و برطرف آسیب های آن یاری نمایند، باید روی خرید محصولات باکیفیت سرمایه گذاری کنید. مهم ترین نکاتی که توصیه می گردد برای انتخاب یک کرم موی مناسب در نظر داشته باشید عبارتند از:

1. ترکیباتی که باید در محصول وجود داشته باشند

در پی محصولاتی باشید که با مواد مغذی و تقویت نماینده فرموله شده باشند تا درخشندگی و استحکام موهای شما را بهبود بخشند. از برترین ترکیبات می توان به روغن آرگان، روغن رزماری و روغن جوجوبا اشاره نمود. علاوه بر این، موم زنبور عسل، روغن نعناع و روغن شاهدانه که حاوی میزانی ویتامین و اسید چرب هستند و خاصیت ضدالتهابی دارند می توانند گزینه های مناسبی باشند.

به طور کلی، روغن ها فواید زیادی برای مو دارند و به همین علت در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی یافت می شوند. حتی برخی از افراد از آن ها برای دیتاکس مو استفاده می نمایند. اما کرم های مو می توانند مواد دیگری هم داشته باشند، از جمله:

  • پپتیدهای جو دوسر: موها را صاف و براق می نمایند و وز آن ها را کاهش می دهند.
  • کراتین: به ترمیم موهای آسیب دیده یاری می نماید و باعث صاف تر شدن آن ها می گردد.
  • ویتامین E: از موها در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید، باعث تقویت رشد موها می گردد و آن ها را شاداب تر نشان می دهد.
  • آلوئه ورا: از تحریک پوست سر جلوگیری می نماید، شوره سر را کاهش می دهد و از رشد موهای سالم حمایت می نماید.
  • بیوتین (ویتامین B7): مو را تغذیه می نماید و ضخامت آن را بهبود می بخشد.

2. ترکیباتی که باید از آن ها دوری کنید

کرم های بسیار زیادی وجود دارند که مملو از مواد مصنوعی هستند و ممکن است به طور بالقوه به موهای شما آسیب برسانند. توصیه می گردد از محصولات حاوی روغن معدنی، عطر، فتالات، تریکلوزان، فرمالدئید، الکل و سیلیکون دوری کنید.

پارابن ها و سولفات ها هم ممکن است برای موها مضر باشند. پارابن ها برای طولانی کردن تاریخ انقضای محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شوند و معمولا مسائل زیادی ایجاد نمی نمایند، اما برخی از افراد به آن ها حساسیت دارند.

سولفات ها هم موادی هستند که می توانند مو و پوست شما را خشک نمایند. وجود این مواد در یک شامپو مشکل خاصی ایجاد نمی نماید، چون شامپو را آبکشی می کنید. اما از آنجا که کرم برای مدت طولانی با موهای شما در تماس است، سولفات ها احتمالا باعث خشکی بیش از حد آن ها می شوند.

3. نوع مو

کرم های مو برای انواع مو از موهای سالم، صاف و مجعد گرفته تا موهای خشک یا شنماینده مناسب هستند. اما هر نوع مو ممکن است احتیاجهای متفاوتی داشته باشد. برای مثال، هر چقدر میزان آسیب دیدگی موهای شما یا فر آن ها بیشتر باشد، باید در پی محصول قوی تری باشید. بعلاوه در صورت داشتن موهای صاف، احتمالا از محصولاتی که خاصیت حجم دهنده دارند سود بیشتری می برید.

چگونه از کرم مو بهره ببرید؟

اکنون که با نحوه انتخاب برترین کرم مو برای موهای خشک و وز آشنا شدید، باید روش استفاده از این محصول را بیاموزید. کرم حالت دهنده روی موهای خشک برترین عملکرد را دارد، اما می توانید از آن روی موهای نرم دار که با حوله خشک نموده اید هم بهره ببرید. میزان استفاده از این محصول به نوع و طول موهای شما بستگی دارد:

  • میزان کمی از کرم را روی انگشت بزنید و آن را بین دست های خود بمالید. این کار باعث گرم شدن کرم می گردد و کار با آن را راحت تر می نماید.
  • در مرحله بعد، انگشت های خود را از ریشه تا انتهای ساقه موها حرکت دهید. مراقب باشید که موهای پشت سر خود را نباید فراموش کنید.
  • اگر وقت کافی دارید، محصول را چند بار دیگر روی موهای خود بمالید. هر چقدر توزیع کرم روی موها یکنواخت تر باشد، ظاهر آن ها طبیعی تر است.
  • اگر کرم را روی موهای مرطوب زده اید، آن ها را با سشوار خشک کنید.
  • با استفاده از انگشت های دست یا شانه به موهایتان حالت بدهید.

معمولا از کرم مو بعد از حمام و روی موی تمیز استفاده می گردد، اما امکان استفاده از آن قبل از حمام هم وجود دارد. برای این کار میزان کمی از کرم را روی کف دست خود بریزید و آن را مستقیما روی موها بمالید. بعد از 30 دقیقه که محصول به داخل تارهای مو نفوذ کرد می توانید دوش بگیرید.

کلام پایانی

اگر نتوانید خشکی و وز موهایتان را کنترل کنید، هر چقدر هم که به آن ها حالت بدهید، ممکن است آن طور که می خواهید زیبا به نظر نرسند. بنابراین شما به محصولی احتیاج دارید که تارهای مو را نرم و درخشان نمایند و وز آن ها را از بین ببرند. در این مقاله در خصوص اینکه کرم مو چیست و چه کاری برای موها انجام می دهد، صحبت کردیم. اگر از خشکی، کدری و وز بودن موهایتان شکایت دارید، استفاده از این محصول را به شما توصیه می کنیم.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: axe, stylecraze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2265

به "کرم مو چیست؟ هر آنچه باید درباره فواید و روش استفاده از آن بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرم مو چیست؟ هر آنچه باید درباره فواید و روش استفاده از آن بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید