کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟

به گزارش پیامک خنده، درمان های خانگی که اغلب با استدلال بر داده وبسایت های نامعتبر صورت می گیرد می توانند جان ما را به خطر بیاندازند.

کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟

دارو های گیاهی و شیمیایی ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند و منجر به مسمومیت ما شوند. حتی ترکیب بعضی از دارو های گیاهی با یکدیگر نیز ممکن است موجب فشار خون بالا، حالت تهوع، خون ریزی داخلی و در بعضی موارد به مرگ منتهی گردد.

1. مصرف همزمان داروی گیاهی و شیمیایی

تا به حال به فکر مصرف همزمان دارو های شیمیایی و گیاهی، برای سرعت بخشیدن به فرایند درمان خود افتادید؟ آیا نتیجه رضایت بخشی گرفتید؟

همه ما می دانیم که گیاهان خواص دارویی بسیاری دارند؛ اما ممکن است خواص بعضی از آن ها برای ما مسمومیت زا باشد. برای مثال، ترکیب زنجبیل، سیر، چای سبز و چای کوهی با دارو های شیمیایی ممکن عوارض خطرناکی مانند تشنج و خون ریزی داشته باشد.

بعلاوه مصرف سیر با داروی شیمیایی سیکلوسپورین که قبل از عمل پیوند تجویز می گردد تداخل دارد و ممکن است بدن عضو پیوندی را پس بزند. نباید دارو های گیاهی و شیمیایی را همزمان مصرف کنیم.

2. کرم های تسکین دهنده درد

تسکین دهنده های موضعی برای ما یکی از بی خطر ها حساب می گردد؛ چون فکر می کنیم خطرات قرص و آمپول را ندارد. در ادامه با خطرات خورده شدن احتمالی این کرم ها و مسمومیت (حتی در صورت مصرف موضعی) آشنا می شویم.

به گزارش کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، متیل سالیسیلات (تسکین دهنده درد موضعی است) در صورت خورده شدن می تواند سمی باشد.

بر اساس آنالیز تحقیقاتی که در سال 2007 در مجله درمان های خانگی کالیفرنیا منتشر شد، مسمومیت با سالیسیلات به وسیله خوردن می تواند باعث استفراغ، تشنج و در بعضی موارد منجر به مرگ گردد؛ حتی استعمال موضعی این کرم می تواند یک خطر جدی برای افراد با بیماری های خاص باشد، به خصوص کسانی که مبتلا به نارسایی کلیه هستند.

3. ترکیب اشتباه ادویه ها

گاهی اوقات برای بهتر شدن طعم غذا از چند نوع ادویه همزمان استفاده می کنیم غافل از اینکه ادویه ها نوعی گیاه هستند و ترکیب اشتباه آن ها ممکن است موجب مسمومیت ما شوند.

استفاده همزمان سیر، آویشن و زنجبیل منجر به بالا بردن فشار خون می گردد. در افرادی که از قرص های وارفارین استفاده می نمایند، استفاده همزمان این ادویه می تواند منجر به پاره شدن مویرگ ها و خون ریزی داخلی گردد.

استفاده از بابونه، زنجبیل و ژینکو که اثر رقیق نمایندگی خون دارند، اثر منفی بر آسپیرین و وارفارین می گذارند و به نوعی آن ها را خنثی می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1973

به "کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام درمان های خانگی موجب مسمومیت می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید