10 تنقلات خوشمزه و سالم برای افراد دیابتی

به گزارش پیامک خنده، رژیم غذایی نقش مهمی را در زندگی یک فرد دیابتی بازی می نماید و در واقع سطح قند خون فرد را معین می نماید. البته رژیم غذایی فقط مختص به وعده های اصلی نیست، این رژیم شامل تنقلات هم می گردد.

10 تنقلات خوشمزه و سالم برای افراد دیابتی

افراد دیابتی نمی توانند برای مدت زیادی گرسنه بمانند، این افراد باید مرتبا وعده های کوچک دریافت نمایند تا سطح قند خون شان در حد نرمال بماند.

تنقلات همواره به خوراکی هایی که پر از شکر و چربی هستند، گفته نمی گردد. در حقیقت، تنقلات سالم، و به همان اندازه، خوشمزه ای هستند که افراد دیابتی هم می توانند از آنها لذت ببرند.

1- ماست

ماست، به خصوص ماست یونانی، یکی از تنقلات سالم و خوشمزه برای افراد دیابتی است. این خوراکی سرشار از پروتئین و دارای کربوهیدرات کم، منبع خوبی برای کلسیم است و کالری کمی هم دارد. ماست یونانی مزه خوبی دارد و به روش های مختلفی قابل سرو است.

می توانید یک فنجان ماست یونانی، یا ماست ساده، را با نصف فنجان توت فرنگی، تمشک یا کشمش مخلوط کنید و به آن اندازهی آجیل هم اضافه کنید و خوراکی خوشمزه ای بسازید.

2- کرفس

کرفس معمولا نادیده گرفته می گردد ولی یکی از برترین خوراکی هایی است که افراد دیابتی می توانند از آن لذت ببرند. کرفس سرشار از فیبر و آب است و سریع شکم را پر می نماید. به علاوه کالری، چربی، کلسترول و کربوهیدرات کمی هم دارد.

کرفس خوراکی خوبی برای قبل از ناهار یا قبل از شام است. می توانید روی آن کره بادام زمینی یا پنیر کوتیج بریزید و یا آن را با کالباس خانگی مخلوط کنید.

3- سیب

مصرف روزانه یک سیب، برای افراد مبتلا به دیابت عالی است. این خوراکی کم کالری سرشار از فیبر است و می تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. بعلاوه فیبر موجود در سیب فرایند هضم و جذب فروکتوز موجود در آن را کند می نماید. این ماده غذایی مفید حاوی آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین C است.

برای بهره بردن هر چه بیشتر از این میوه خوشمزه، می توانید آن را در بین دو وعده مصرف کنید. برای طعم دهی بیشتر، یک سیب را اسلایس کنید و روی اسلایس ها کره بادام زمینی بریزید و یا می توانید اندازهی دارچین آسیاب شده روی تکه های سیب بپاشید و آنها را باز هم خوشمزه تر کنید.

4- مخلوط آجیل و میوه خشک شده درست کنید

ممکن است این مخلوط ها را در مارک های مختلف دیده باشید، اما نوع کارخانه ای آنها خیلی سالم نیستند. اگر خودتان آن را درست کنید، خوراکی سالم و بسیار خوشمزه خواهید داشت.

درست کردن این مخلوط آسان است، به راحتی قابل حمل است و فاسد هم نمی گردد.

در اینجا یک دستور ساده برای درست کردن این خوراکی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم:

یک کاسه بزرگ بیاورید. یک فنجان بادام زمینی بو داده، یک فنجان بادام بو داده، یک فنجان تخم کدو بو داده، 60 گرم چیپس شکلات تلخ، 60 گرم نارگیل خشک شده بدون شکرو نصف فنجان کشمش یا مویز را داخل این کاسه بریزید، آنها را خوب با هم مخلوط کنید. خوراکی شما آماده است. هر وقت احساس گرسنگی کردید، 1 یا 2 قاشق غذاخوری از آن را میل کنید.

5- پنیر کوتیج

پنیر کوتیج پروتئین زیادی دارد و حاوی تمام آمینو اسیدهای لازم است. این به آن معنی است که این پنیر دیر هضم می گردد و مدت زیادی معده شما را پر نگه می دارد. این پنیر کالری و کربوهیدرات کمی دارد و حاوی آهن، ویتامین A، منیزم، فسفر و زینک است.

برای لذت بردن از طعم این خوراکی خوشمزه دست تان باز است. می توانید آن را با اندازهی سبزیجات مخلوط کنید و یا تنها اندازهی نمک روی آن بپاشید. می توانید نصف فنجان پنیر کوتیج را با یک میوه پر آب مانند طالبی یا خیار میل کنید.

6- پاپ کرن آماده شده با هوا

در این روش به جای استفاده از روغن، پاپ کرن ها با استفاده از هوای گرم می ترکند! این خوراکی یاری می نماید بدون اینکه کالری زیادی مصرف نموده باشید، احساس سیری کنید. می توانید کیسه کوچکی از این نوع پاپ کرن را در دفتر کار یا ماشین تان داشته باشید و هر وقت احساس گرسنگی کردید کمی از آن بخورید.

7- زیتون

زیتون، از هر نوعی که باشد، خوراکی عالی برای افراد دیابتی است. اسیدهای چرب سالم موجود در زیتون به کنترل سطح قند خون یاری می نماید. اسیدهای چرب موجود در زیتون گلوکز خون را کاهش می دهند، حساسیت به انسولین را افزایش می دهند و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند.

هر وقت احساس گرسنگی کردید، یک مشت زیتون بردارید و آرام بجویدشان تا گرسنگی تان به کل از بین برود.

8- بیسکویت های غله ای

این خوراکی ها حملی آسان و طعمی خوب دارند. این بیسکوییت ها سرشار از فیبر هستند و، در بین دو وعده، شما را کاملا سیر نگه می دارند. البته در هنگام خرید توجه کنید که بیسکویتی که تهیه می کنید تماما از غله درست شده باشد. برای اینکه خوراکی خوشمزه تری درست کنید، می توانید روی بیسکویت تان اندازهی پنیر بمالید و یا آن را با تکه های میوه میل کنید.

9- سالاد لوبیای سیاه

اگر قبل از رسیدن زمان وعده غذایی بعدی تان احساس گرسنگی می کنید، یک سالاد می تواند گزینه خوبی برای برطرف این احساس باشد. یک سالاد خوب برای افراد دیابتی، سالاد لوبیای سیاه و اندازه زیادی سبزیجات است. این نوع سالاد دارای فیبرو پروتئین است که فیبر موجود در آن باعث پایین آمدن سطح کلسترول خون می گردد.

نصف فنجان لوبیای سیاه پخته شده را درون یک کاسه بریزید. نصف فنجان گوجه خرد شده، نصف فنجان خیار خرد شده و اندازهی سبزیجات برگ سبز را به لوبیا اضافه کنید. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه، اندازهی نمک و اندازهی فلفل برای طعم بهتر به سالادتان اضافه کنید.

10- اسموتی

اگر در خانه بودید و به ناگاه احساس گرسنگی کردید، هیچ چیز بهتر از یک لیوان اسموتی سیرتان نمی نماید. اسموتی سرشار از مواد مغذی است. تنها حواستان باشد شکر زیادی به آن اضافه نکنید.

1 فنجان تمشک را با یک چهارم فنجان برگ اسفناج و نصف فنجان ماست یونانی و نصف فنجان آب داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید. اسموتی شما حاضر است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2076

به "10 تنقلات خوشمزه و سالم برای افراد دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تنقلات خوشمزه و سالم برای افراد دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید