کاهش کیفیت آموزش مجازی با توجه به اختلال اینترنتی

به گزارش پیامک خنده، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم گفت: فشار روانی بر جامعه دانشگاهی با کندی سامانه مجازی افزایش یافته است.

کاهش کیفیت آموزش مجازی با توجه به اختلال اینترنتی

خبرنگاران - علی اکبر صفوی درباره شرایط بستر اینترنتی در آموزش مجازی گفت: جامعه دانشگاهی از اختلالات اینترنت در طول چهار الی پنج ماه اخیر گلایه داشته است و از این موضوع برای نحوه برگزاری کلاس های الکترونیکی و انتخاب واحد هم رنج می برد.

طبق گفته مسئولان آموزش عالی، ظرفیت مصرفی کشور در بستر اینترنتی با اختلاف روبه رو شده و کیفیت سرویس دهی ها پایین تر آمده است. این مشکل در طول چند ماه اخیر وجود داشته و در بازه زمانی امتحانات هم دردسر ساز شده است.

او گفت: اختلال در بستر اینترنتی باید در حوزه وزارت ارتباطات پیگیری گردد و اختلال در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته زیاد و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس ها و امتحانات شده است.

کارشناسان معتقد هستند که بیشتر دانشجویان امکان حضور در یک کلاس درس مجازی را ندارند؛ چرا که برای مصرف اینترنت از چندین خدمات دهنده سرویس می گیرند؛ بنابراین معضل تنها از طرف یک خدمت دهنده و یک سرویس نیست و به صورت سراسری وجود دارد.

او گفت: با ایجاد اختلالات اینترنتی، مقدار استرس و فشار روحی که به دانشجو، استادان، مدیریت دانشگاه و کارشناس های فنی وارد می گردد بسیار زیاد خواهد بود.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1995

به "کاهش کیفیت آموزش مجازی با توجه به اختلال اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کیفیت آموزش مجازی با توجه به اختلال اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید