فراوری محتوای گرافیکی به سبک اینفوگرام

به گزارش پیامک خنده، شکل ها و نمودارهای جالب و رنگارنگ که گاهی در روزنامه در لابه لای خبرها می آید و جلب توجه می نماید را دیده اید؟ همان هایی را می گویم که با جملات و کلمات کوتاه و جذاب و قابل فهم، با استفاده از عددها و رقم هایی که شکل گرافیکی جالبی دارند، با شکل و فرم خاصی به فهمیدن ماجرای خبر یا موضوع مقاله خاصی یاری می نمایند.

فراوری محتوای گرافیکی به سبک اینفوگرام

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در دنیای طراحی و گرافیک به اینها اینفوگرافیک می گویند که نمونه هایی از آنها را در همین روزنامه قبلا دیده اید اما اینفوگرافیک ها موضوع بسیار وسیع و متنوع تر از چیزی می توانند باشند که در روزنامه می بینید.

بیایید اندکی به گذشته برویم... پیش از پیشرفت فناوری و تحول یافتنش به شکل امروزی، روش های یادگیری و فهم یک مطلب بسیار متفاوت و البته دشوارتر از امروز بود؛ باید کتاب های زیادی می خواندید و مقالات متعددی را آنالیز می کردید و از جهت چکیده نویسی، چیزی یاد می گرفتید یا از موضوعی آگاه می شدید اما امروزه با دگرگونی فرآیندهای فراوری محتوا و عرضه آن، بسیاری از مشاغل تغییر شکل داده اند.

دیگر برای تبلیغ یک محصول، روش های قدیمی موثر نیست و برای آموزش یک محتوای خاص آنالیز چند کتاب الزاما نمی تواند ما را به مقصود خودمان برساند.

در جهانی که همه چیزش سرعت گرفته و رنگ و لعاب و هویت بصری اهمیت زیادی پیدا نموده گرافیک و طراحی بیش از پیش رایج شده است.

حالا دور، دور اینفوگرافیک و موشن گرافیک هاست و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند می توانند به شکل اثرگذارتری مفاهیم و محصولات خود را به دیگران ارائه نمایند. این کاری است که کارشناسان اینفوگرام انجام می دهند.

محمد شکاری چند سالی به طراحی سایت و کارهای گرافیکی مشغول بوده و در دوره سربازی با دوستی به نام مرتضی پور میرزایی آشنا می گردد که او هم به طراحی و گرافیک علاقه مند بوده است.

با هم به این فکر می افتند که به جای آن که سراغ شغل دولتی بروند با تکیه بر توانایی های خودشان و آنالیز و شناخت حوزه های مورد احتیاج در جامعه، کسب وکاری راه بیندازند.

از آنجا که آنها می دانستند اینفوگرافیک در دنیای گرافیک خارج از ایران بسیار پرکاربرد شده است، تصمیم می گیرند در همین زمینه کارشان را شروع نمایند.

در نهایت برای ثبت شرکت اندیشه جویان آینده نگر مجوز خلاق و نوآور می گیرند و با برند اینفوگرام محصول شان را عرضه می نمایند. در حال حاضر زهرا رحمتیان، مسؤول بخش آموزش اینفوگرام (آکادمی اینفوگرام) و محمد شکاری، مدیرعامل این شرکت است.

چرا امروزه اینفوگرافیک بسیار مهم است؟

اینفوگرافیک از روش هایی است که برای انتقال محتوا و پیغام به کار می رود و حسنش نسبت به روش های دیگر این است که موضوع در زمانی کوتاه با کیفیت خوب به مخاطب منتقل می گردد. یکی دیگر از حوزه های مهمی که اینفوگرام در آن کار می نماید گزارش سازمانی است.

این روش ها یاری می نماید تا زمانی که فرد یا شرکتی می خواهد گزارشی از عملکردش در بازه ای مشخص ارائه دهد بتواند به شکل خلاقانه تری کار را انجام دهد تا هم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و هم مخاطبان و کسانی که آن را ارزیابی می نمایند دقیق تر آن را متوجه شوند.

کاربرد دیگر اینفوگرافیک ها در زمینه تبلیغات است. این روش های گرافیکی باعث می گردد محصول یا سوژه ای که برای آن تبلیغ صورت می گیرد بهتر دیده و معرفی بگردد. ترویج علم و آموزش موضوعات علمی، حوزه بعدی کار اینفوگرام است.

حوزه ای که در آن به یکی از احتیاجهای مهم امروز جامعه ما توجه شده و آن هم مدل سازی و ارائه آمار و اطلاعات علمی دقیق و منظم است؛ به طوری که پیچیدگی زیادی نداشته باشد و مخاطب بدون صرف زمان بسیار بتواند آن را درک کند.

بخش آموزش و ترویج علم برای مدارس، دانشگاه ها و آکادمی ها می تواند کاربردهای فروانی داشته باشد و فهم مطالب را ساده تر کند.

دیجیتال مارکتینگ هم از حوزه های جدیدی است که اینفوگرافیک در آن هم حرف زیادی برای گفتن دارد و می تواند با استفاده از تصاویر و محتواهای طبقه بندی شده در بازاریابی مجازی نقش پر رنگی ایفا نماید. همه این موارد در آکادمی اینفوگرام مد نظر است و آموزش های زیادی هم در همین حوزه ها برگزار می نمایند.

آماده همکاری با مدرس ها هستیم

برخی از همکاران و مدرس های آکادمی اینفوگرام به صورت دائمی با این مجموعه کار می نمایند. اما تعدادی از مدرس ها هم صرفا در بحث های تدریس برای دوره های خاص همکاری دارند.

رحمتیان، مدیر آکادمی اینفوگرام در این خصوص می گوید: هرکسی مایل باشد به عنوان مدرس برای بخش آموزشی ما دوره یا وبینار برگزار کند می تواندبه وسیله راه های ارتباطی که در ادامه مطرح می گردد به ما پیغام بدهد و سوابق و رزومه خود را هم برایمان ارسال کند تا ما هم آن را آنالیز کنیم.

رحمتیان در ادامه شرح می دهد: غیر از آموزش های آنلاین درصددیم آموزش های مجازی به شکل بسته های ویدئوهایی همراه با پشتیبانی و ارتباط با استادان را هم به زودی برای فروش آماده کنیم تا اگر کسی در زمان برگزاری کلاس ها امکان شرکت کردن را ندارد بتواند به وسیله این بسته ها آموزش ببیند.

مزیت های اینفوگرام نسبت به رقبا

شکاری درباره مزیت های اینفوگرام نسبت به سایر شرکت های گرافیکی می گوید: بسیاری از نمونه های داخلی که اینفوگرافیک فراوری می نمایند بیشتر در زمینه ایستا کار می نمایند. در حالی که ما کوشش نموده ایم سراغ موشن گرافیک و موشن اینفوگرافیک هم برویم و محصولاتی در این قالب ها فراوری کنیم. از طرفی سعی نموده ایم نمونه سازی ها و مدل سازی ها را بر اساس احتیاج جامعه و کسانی که در بخش های بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند طراحی کنیم. افزودن بخش آموزش به کسانی که تمایل دارند در این زمینه ها فعالیت نمایند را هم در دستور کار قرار دادیم و برایش کمپین ها و برنامه های مختلفی از جمله کمپین هر کجا هر زمان یادگیری و بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ را راه اندازی کردیم.

رحمتیان درباره آموزش در دوران کرونا می گوید: بیشتر آموزش های ما تا قبل از شیوع این بیماری حضوری بود، اما پس از آن فکر کردیم با برگزاری دوره های مجازی و وبینارها می توانیم این آموزش ها را به شکل گسترده تر و در کل کشور برگزار کنیم. در مدت همه گیری کرونا 300 برنامه آموزشی داشتیم که با بیش از 100 مدرس تمام وقت و پاره وقت برگزار گردید. تعداد شرکت نمایندگان هم به 100 هزار نفر رسید که برخی از آنها حتی خارج از ایران حضور داشتند و به شکل مجازی در کلاس ها شرکت کردند. بسیاری از کسانی که در دوره های آموزشی شرکت می نمایند اگر کیفیت کارشان خوب باشد همکاری مان را با آنها ادامه می دهیم و در بخش های مختلف از توانایی شان یاری می گیریم.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1459

به "فراوری محتوای گرافیکی به سبک اینفوگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محتوای گرافیکی به سبک اینفوگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید