نگاهی به اظهارات افتخاری درباره رفع شدن خطر حذف استقلال؛ پوچ!

به گزارش پیامک خنده، اظهارات مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص اخطارهای AFC نشان می دهد که اقدامات لازم از سوی او و مسئولان وقت باشگاه صورت نگرفته است.

نگاهی به اظهارات افتخاری درباره رفع شدن خطر حذف استقلال؛ پوچ!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، باشگاه استقلال کمیته ای تشکیل داده تا بتواند طبق ضرب الأجلی که AFC برای معین تکلیف بدهی ها تعیین نموده، این موضوع را حل نماید. در ماه های گذشته، کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق فدراسیون ایران به باشگاه استقلال اخطارهای زیادی داده بود که بدهی های استقلال معین تکلیف نگردیده و اگر آن را حل ننمایند، در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار می گیرند. به همین منظور، امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال، کمیته ای با حضور خودش، علی خطیر معاون ورزشی، هادی مباشری معاون اجرایی، اصغر حاجیلو سرپرست تیم، نصرالله عبداللهی مشاور مدیرعامل و دکتر امین نوروزی معاونت پزشکی باشگاه برای معین بدهی های باشگاه تشکیل داد.

همچنین مسئولان استقلال در سفری که به مقر AFC در مالزی با مسئولان کنفدراسیون آسیا داشتند، رایزنی هایی انجام دادند تا زمان بیشتری بگیرند و با پرداخت یا معین تکلیف بدهی های باشگاه، استقلال را از خطر حذف از آسیا دور نمایند. مدیران جدید استقلال وقتی کارشان را شروع کردند، متوجه شدند که باشگاه هنوز حتی بدهی های داخلی و آرای قطعی کمیته معین وضعیت را پرداخت ننموده تا بتواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند. بنابراین، آنها خیلی زود دست به کار گردیده و برای بدهی 600 میلیون تومانی که رأی قطعی کمیته معین وضعیت برای آن صادر گردیده بود، اقداماتی انجام دادند. پس از آن، مسئولان باشگاه با خطر جدی حذف از آسیا روبه رو شدند و دنبال حل این موضوع از طریق طلب های باشگاه در خود AFC و دیگر منابع مالی افتادند.

با این مقدمه، سراغ اظهارات رضا افتخاری مدیرعامل پیشین استقلال می رویم که در ماه های گذشته اعلام نموده بود خطر حذف از آسیا، استقلال را تهدید نمی نماید. افتخاری بارها به پرداخت بخش عمده ای از بدهی های باشگاه اشاره نموده بود، اما فتحی سرپرست باشگاه گفته 13،14 میلیارد تومان از بدهی های باشگاه باید تا 9 شهریور ماه معین تکلیف گردد.

افتخاری در تاریخ 13 اردیبهشت 97 گفته بود: ما با بازیکنان پیشین توافق کردیم و به آنها گفتیم چون تعداد شما زیاد است، نمی توانیم قرارداد همه را به صورت یکنواخت پرداخت کنیم. برخی از بازیکنان هم بخشی از قرارداد خود را بخشیدند و ما هم بقیه قراردادها را قسط بندی کردیم. ما بدهی های باشگاه را سبک نموده ایم و لیست محدودی مانده اند که در یکی دو سال آینده آن را جمع می کنیم.

مدیرعامل پیشین استقلال در تاریخ 21 اردیبهشت هم گفت: نمایندگان AFC امروز صبح آمدند، امروز بعدازظهر با آنها جلسه داریم. ما 90 درصد بدهی ها را پرداخت کردیم، یک مقدار کمی مانده که اینها را هم توافق کردیم و روی زمان بندی پرداخت می کنیم. فقط چند نفری چند قسط شان عقب افتاده است.

افتخاری در تاریخ 20 تیر 97 هم گفت: بخشی از بدهی های این باشگاه که می توانست در AFC برای استقلال دردسرساز و موجب حذف این تیم گردد، پرداخت شد. در چند روز گذشته باشگاه با تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار بخش عمده ای از طلب بازیکنان سال های گذشته را پرداخت و با آنها تسویه حساب شد، بنابراین دیگر هیچ خطری، از سوی AFC تیم استقلال را تهدید نمی نماید. این موضوع از کارهای بزرگی بود که به آن با توجه به درخواست هواداران اهمیت زیادی دادیم و همواره در دستور کار باشگاه قرار داشت. شاید کارهایی که در باشگاه انجام می گردد، به چشم نیاید، اما بسیار حائز اهمیت است و اهمیت آن بیشتر از جذب بازیکنان محسوب می گردد!

این حرف های افتخاری در حالی مطرح گردیده که خطر حذف از آسیا کاملا استقلال را تهدید می نماید و همچنین به گفته فتحی سرپرست باشگاه، 13،14 میلیارد تومان از بدهی بازیکنان و مربیان پیشین باید معین تکلیف گردد.

این صحبت ها نشان می دهد که شاید اقداماتی هم از سوی مدیران اجرا شده گردیده باشد، اما به شکلی نبوده که بتواند خطر را رفع کند. شاید مدیران سابق، بخشی از بدهی ها را هم پرداخت نموده بودند، اما اقدامات لازم برای رایزنی با مسئولان AFC و حتی توافق با طلبکاران هم انجام نگردیده و در واقع ادعاها درباره رفع شدن خطر حذف استقلال پوچ بوده است.

از طرفی اقدامات اخیر مسئولان فعلی استقلال به این معناست که اگر به موقع کاری ننمایند، اتفاقی که نباید برای فوتبال ایران رخ دهد، می افتد و تبعات زیادی خواهد داشت. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیر چندی پیش از خطر حذف استقلال و پرسپولیس صحبت نموده بود.

در خاتمه باید به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی در نمایشگاه مطبوعات در تاریخ 9 آبان سال 96 اشاره نمود که گفته بود: دولت بدهی این دو باشگاه را تقبل می نماید و نخواهیم گذاشت این دو باشگاه دچار مشکل گردد. موضوعی که تعیین گردیده به وقوع نپیوسته و چندان جدی نبوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 19

به "نگاهی به اظهارات افتخاری درباره رفع شدن خطر حذف استقلال؛ پوچ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به اظهارات افتخاری درباره رفع شدن خطر حذف استقلال؛ پوچ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید