نقشه فعالان حامی اتحادیه اروپا برای برگزاری رفراندوم دوم بریگزیت

به گزارش پیامک خنده، هواداران اتحادیه اروپا معین نموده اند که چطور پارلمان می تواند دولت بریتانیا را به برگزاری رای گیری جدید بر سر بریگزیت وادار کند و تاکید دارند که هنوز زمان برای برگزاری یک رفراندوم دیگر باقی مانده است.

نقشه فعالان حامی اتحادیه اروپا برای برگزاری رفراندوم دوم بریگزیت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات جنجالی سال 2016 در بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا همچنان افکار عمومی را کمتر از هفت ماه مانده به جدایی، دو دسته نموده است. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در داخل و در بروکسل به دنبال جلب حمایت برای طرح خروجش است.

ترزا می ایده رفراندوم دوم برای خروج از اتحادیه اروپا را رد نموده است اما کمپین موسوم به رای مردم با این طرح که آیا هرگونه توافقی که نخست وزیر قادر به رسیدن به آن است باید پذیرفته گردد یا خیر، توانسته تا حمایت برخی از مقام های پارلمانی را به دست آورد.

این کمپین در گزارشی تاکید نمود، پارلمان یک سری فرصت برای ترغیب یا اجبار دولت به برگزاری یک رفراندوم در اختیار دارد. جان کر، نویسنده ماده 50 مربوط به بند خروج از معاهده لیسبون اتحادیه اروپا که ترزا می با استفاده از آن در مارس 2017 اقدام به خروج نموده است، گفت: هنوز فرصت باقیست.

این کمپین با استناد به نتایج نظرسنجی یو گاو تاکید نمود تعداد حامیان برگزاری رفراندوم دوم بیش از تعداد مخالفان آن است. در این گزارش شش سناریو که پارلمان طبق آن می تواند به جنگ دولت برود، ذکر گردیده است؛ از روندهای فنی گرفته که طبق آن رای گیری در پارلمان برای تایید طرح می به رای گیری مردمی تبدیل گردد، تا عزل دولت او و برگزاری انتخابات جدید.

طبق این گزارش، ترکیب عملکرد پارلمان برای برگزاری رای گیری معنادار با عدم وجود اکثریت قابل اعتماد برای دولت ترزا می بدین معناست که اعضای پارلمان می توانند نقشی اساسی در آنالیز هرگونه توافق و رد آن ایفا نمایند. دولت می پذیرفته است تا قانونگذاران بریتانیایی نظر نهایی را درباره طرح خروج ارائه دهند اما طرح مذاکراتی او به شدت با انتقاد اعضای حزبش روبرو گردیده است و تعیین نیست که آیا او بتواند نظر موافق قانونگذاران را جلب کند یا خیر. با این حال ترزا می مصمم است که حتی بدون رضایت پارلمان هم به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 46

به "نقشه فعالان حامی اتحادیه اروپا برای برگزاری رفراندوم دوم بریگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه فعالان حامی اتحادیه اروپا برای برگزاری رفراندوم دوم بریگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید