نخستین سلفی های ایرانی در یک نمایشگاه

به گزارش پیامک خنده، موسسه فرهنگی هنری صبا در فوتوغرافخانه از نخستین سلفی ها و عکس های ثبت شده در ایران رونمایی می نماید.

نخستین سلفی های ایرانی در یک نمایشگاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا ـ وابسته به فرهنگستان هنر ـ این نمایشگاه که همراه با نشست تخصصی عکاسی قاجار، همزمان با یکصد و هفتاد و هفتمین سالروز تولد عکاسی در ایران برگزار می گردد، عصر دوشنبه (25 آذر ماه) ساعت 16 در نگارخانه خیال گشایش خواهد یافت.

فوتوغرافخانه؛ مجموعه ای شامل بیش از 120 عکس است که سیری تصویری از شروع عکاسی در ایران را به روایت ناصرالدین شاه قاجار و خودتصویرهایش که نخستین سلفی های ایرانی نیز محسوب می شوند را نشان می دهد.

این آثار در برگیرنده عکس هایی از نخستین روایتگران تصویری زندگی مردم ایران: هولتسر، عبدالله قاجار، آنتوان سوریوگین و ... خواهد بود.

این مجموعه با همکاری کاخ موزه گلستان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، موزه ملی ملک و مجموعه های شخصی: محسن احتشامی فراهم شده و به معرض تماشای علاقمندان هنر عکاسی و تاریخ پرماجرای نزدیک به 180 ساله آن گذاشته خواهد شد.

فرصت بازدید از این گنجینه ارزشمند و تاریخی تا 10 دی ماه، همه روزه از 10 صبح تا 18 عصر ـ به جز ایام تعطیل ـ برای همه علاقمندان مهیاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 621

به "نخستین سلفی های ایرانی در یک نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سلفی های ایرانی در یک نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید