معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است

به گزارش پیامک خنده، بوشهر-خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای پیشرفت در حوزه نوآوری باید فرایند ایده تا نوآوری را به خوبی مدیریت کرد این درحالی است که تاکنون این مهم محقق نشده است.

معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است

به گزارش خبرنگاران، مسعود برومند روز آدینه در آئین اختتامیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر در جمع خبرنگاران اضافه کرد: در شرایط کنونی استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش اضافه کرده و ثروت ملی یک اصل است که با وجود سادگی ادبیات آنها در اجرا مسائل بسیاری فراروی این حوزه است.

وی بیان نمود: برای نمونه وقتی در حوزه زیست فناوری دریایی کار می گردد در این حوزه می توان با کار اشتراکی نتیجه بهتری دریافت کرد.

برومند تاکید نمود: در این فرایند هر چه به جلوتر گام برداشته گردد کار انفرادی پاسخگو نیست و باید نسبت به تشکیل تیم اقدام جدی گردد.

وی گفت: باید شرایطی فراهم گردد که افراد در کنار هم بقیه جهت را طی نمایند و پیچیدگی این موضوع به مراتب بیشتر از کار انفرادی است.

برومند ادامه داد: در سال 98 برای توسعه فعالیت های پژوهشی یک گرنت پژوهشی راه اندازی می گردد که این مهم می تواند ظرفیت های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه ها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

وی یادآور شد: یک گرنت فناوری نیز برای تبدیل نتایج پژوهش به فناوری در دست طراحی است که این مهم بدون مشارکت سایر دستگاه های ذیربط با موضوع پارک های علم و فناوری محقق نمی گردد.

برومند ادامه داد: همچنین باید واحدهای فناور بعنوان یک نهال تازه به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی گفت: در این زمینه شاید مجبور به بازنگری جزیی در مفهوم شرکت های دانش بنیانی نیز وجود داشته باشد چراکه بارها دیده شده بعضی از واحدهای فناور تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشتند ولی به فراوری محصول نرسیدند.

برومند گفت: مفهوم دانش بنیان در چنین جاهایی در یک فرایند مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به دشواری کار در این حوزه باید با برگزاری سمینارها اقدام به تشکیل سمینارهای تخصصی برای یافتن نقشه راه کرد تا دیدگاه های راهبردی و استراتژیک توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: دریا در جنوب و شمال کشور با سخاوت کامل در اختیار کشور است که بعنوان سرمایه های ملی باید به خوبی از آن بهره برداری گردد.

برومند بیان نمود: ظرفیت های زیست فناوری دریایی در شمال و جنوب کشور به خوبی تعیین است که با توجه به این ظرفیت ها باید با شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری برای آن برنامه ریزی عملیاتی داشت.

برومند تاکید نمود: در این زمینه باید نگاه به سمت کاهش تمرکز به منابع زیرزمینی دریا سوق داد چراکه این مهم با تمرکز بیشتر با سایر ظرفیت های دریایی و بویژه زیست فناوری دریایی می تواند غذا، انرژی و آینده کشور را تامین کند.

7212/6047

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 188

به "معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید