مبل لاوسن شکوهی بی خاتمه از یک مبل کلاسیک در خانه های امروزی

به گزارش پیامک خنده، مبل لاوسن را می توان تنها مدل مبلمان تاریخ دانست که نام آن را از روی سازنده یا شرکت آن نگرفته اند بلکه به افتخار یک تاجر، نویسنده و سرمایه دار بزرگ آمریکایی به نام Thomas W. Lawson نامگذاری شده که در اوایل قرن 20 دستور ساخت یک مبل راحتی را دارد. این نوع مبل ها در آن در مقایسه با مبل های ویکتوریایی سفت و سخت انقلاب بزرگی بودند و شاید پایه گذاری مبل های راحتی و ایده آن را تشکیل داد.

مبل لاوسن شکوهی بی خاتمه از یک مبل کلاسیک در خانه های امروزی

بسیاری از افراد مبل طرح لاوسن (Lawson) را می پسندند که به دلیل ویژگی های خارق العاده آن است. در ادامه بیشتر با خصوصیات و ویژگی های این نوع مبلمان و نحوه چیدن آن در دکوراسیون داخلی منزل آشنا خواهید شد.

ویژگی ها و چیدمان مدل مبل لاوسن

مبل های لوسن با توجه به نوع طراحی خود برای سبک داخلی معاصر تا سنتی و کلاسیک مناسب هستند هر چند می توانید با یکسری روش ها برای سبک مدرن منزل خود هم استفاده کنید. این نوع مبلمان هنوز اصالت و فرم خود را حفظ کرده و اکنون یکی از پرفروش ترین مدل های مبلمان منزل است.

مبل به سبک لاوسن با پشتی نرم و راحت و نشیمن بسیار نرم و قابل جدا شدن و کوسن های زیاد برای راحتی بیشتر شناخته می شود. همین باعث شده تا برخلاف برخی مبل ها فقط جنبه تزیینی نداشته باشد و بتوانید ساعت ها روی آن دراز بکشید، کتاب بخوانید، تلویزیون ببینید و چایی میل کنید بدون اینکه بدنتان خسته شود و اذیت شوید.

دسته مبل های لاوسن نسبت به بخش پشتی پایینتر قرار گرفته اند که نسبت به مبل هایی مثل چسترفیلد و تاکسیدو راحتی بیشتری برای لم دادن و دراز کشیدن فراهم می کنند. به همین دلیل به این مبل ها، مبل راحتی لاوسن هم می گویند. معمولا این مبل ها سه تکه برای نشستن سه نفر هستند و برای هر قسمت کوسن های مجزا و ترجیحا با بافت و رنگ متضاد قرار می دهند. حتی می توانید برای این مبلمان از چندین لایه کوسن استفاده کنید که از ویژگی های خاص آن است.

علاوه بر مواردی که به نام کاربرد مبل لاوسن گفته شدند، باید به تناسب و هماهنگی عالی آن با سبک های مختلف، از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن هم اشاره کنیم. برای تناسب نوع مبلمان باید پارچه رومبلی مناسب انتخاب کنید.

به نام مثال برای سبک کلاسیک بهتر است که از رومبلی های با ظاهر براق یا متالیک استفاده کنید، برای سبک مدرن پارچه های شانل و برای سبک سنتی از پارچه های وینتیج یا قدیمی استفاده نمایید. کاور مبل هم معمولا به شکلی خریداری می شود که پایه های مبل را بپوشاند. دلیل این کار این است که چنین مبل هایی با پایه های پوشیده شده حس راحتی بیشتری دارند.

مبل راحتی مدل لاوسن یکی از معدود مبل هایی است که حتی با انتخاب نوع کوسن امکان تغییر سبک آن و هماهنگی با سبک کلی منزل وجود دارد. به نام مثال اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن باشد بهتر است که کوسن های مثلثی شکل استفاده کنید ولی برای سبک سنتی از کوسن های مربعی که دورتادور آن با رشته های چتری طلایی تزیین شده استفاده نمایید. استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد نسبت به رومبلی زیبایی کلی مبل راحتی لاوسون را بیشتر خواهد کرد.

مبل لاوسن را باید بهترین و عجیب ترین نوع مبل راحتی نو در نظر گرفت که طراحان و دکوراتورهای داخلی به آن لقب آفتاب پرست مبل ها هم داده اند. دلیل چنین لقبی تغییر سبک مبلمان با تغییر رویه مبل، کوسن ها و حتی رنگ و مدل پارچه است.

به نام مثال صدها مثل پارچه به نام رومبلی می توان استفاده کرد و در عین حال هیچ نگرانی بابت عدم تناسب آنها با یکدیگر نداشته باشید. کسانی که دوست دارند مبل لاوسن آنها ظاهری براق داشته باشد توصیه می کنیم از پارچه های براق و اکلیلی استفاده کنند، یک میز عسلی شیشه دار به همراه یک لامپ برای تأمین نور تأکیدی به ترتیب در جلو و کنار آن قرار دهند.

کسانی که عاشق سبک مدرن هستند، چرم مشکی یا پارچه مشکی و سرمه ای همراه با ظاهری براق غوقا خواهد کرد. در ترکیب با این رنگ و طرح کافیست میز جلو مبلی از جنس چوب و لامپ ایستاده با بدنه کرومی رنگ استفاده کنید.

ترکیب پارچه های رومبلی نخی گل گلی و چهارخونه یا مناسب با سبک وینتیج که در کنار آن میز سفید یا پاستیلی قرار داده شده هم برای مبل لاوسن بسیار زیباست. کسانی که در منطقه سردسیر زندگی می کنند و قصد خرید مبل لاوسن دارند بهترین گزینه خرید پارچه شانل یا پشمی و نخی راه راه است که حس گرما منتقل می کند.

منبع: اتاق
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1802

به "مبل لاوسن شکوهی بی خاتمه از یک مبل کلاسیک در خانه های امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل لاوسن شکوهی بی خاتمه از یک مبل کلاسیک در خانه های امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید