قطعنامه قانونگذارآمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای هیل، نماینده دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا روز آدینه قطعنامه ای را با هدف جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی 650 میلیون دلاری آمریکا با عربستان سعودی که از سوی دولت بایدن مجوز آن داده شده است، ارائه کرد.

قطعنامه قانونگذارآمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان

ایلهان عمر نماینده استان مینه سوتا گفت که این قطعنامه را در مخالفت با عملیات تهاجمی ریاض در جنگ یمن و سرکوب مخالفان در داخل و خارج عربستان ارائه نموده است.

وی در بیانیه ای اضافه کرد: فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی که آنها همچنان به سلاخی مردم بیگناه و گرسنگی دادن میلیون ها نفر در یمن و کشتن و شکنجه مخالفان و حمایت از برده داری مدرن ادامه می دهند به دور از وجدان است.

ایلهان عمر ادامه داد: ما هرگز نباید به ناقضان حقوق بشر تسلیحات بفروشیم و مطمئناً نباید این کار را در بحبوحه بحران انسانی که آنها (سعودی ها) مسئول آن هستند انجام دهیم. کنگره این اختیار را دارد که اینگونه فروش (تسلیحات) را متوقف نماید و ما باید از این قدرت استفاده کنیم.

گفتنی است که این قطعنامه نیازمند تصویب دو سوم اکثریت مجلس نمایندگان و سنا است.

این قطعنامه با استقبال گروه دموکراسی برای دنیا عرب که جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی پیش از قتل خود به وسیله ماموران اطلاعاتی عربستان سعودی تاسیس نموده بود روبرو شده است.

پیش از این پنتاگون از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی 280 فروند موشک هوا به هوا به عربستان سعودی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت که وزارت خارجه این کشور با فروش احتمالی 280 فروند موشک هوا به هوا از نوع AIM-120C به عربستان سعودی موافقت نموده است.

طبق اعلام پنتاگون این قرارداد بالغ بر 650 میلیون دلار ارزش دارد. گفتنی است که دولت جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا اوایل سال 2021 موقتاً و به منظور بازنگری توافقات، فروش بعضی سلاح ها به امارات و عربستان سعودی را تعلیق نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1843

به "قطعنامه قانونگذارآمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعنامه قانونگذارآمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید