غذای لذیذ دریایی

به گزارش پیامک خنده، میگو یکی از مواد غذایی دریایی است که خواص بی شماری در آن نهفته است. اگر این ماده غذایی به شیوه صحیح، آماده و مصرف شود بدن را از فواید زیادی بهره مند می سازد.

غذای لذیذ دریایی

غذای لذیذ دریایی

میگو یکی از مواد غذایی دریایی است که خواص بی تعدادی در آن نهفته است. اگر این ماده غذایی به شیوه صحیح، آماده و مصرف گردد بدن را از فواید زیادی بهره مند می سازد.

میگو دارای مواد مغذی مختلفی از جمله مواد معدنی و ویتامین های زیادی می باشد. از جمله بعضی ویتامین های گروه ب و کلیسم، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن. هم چنین میگو دارای کلسترول بالا و هم اسید چرب غیر اشباع بالایی می باشد. بنابراین اسید چرب اشباع که مضر است در آن وجود ندارد. البته طبق تحقیقات اجرا شده کلسترول بالای میگو موجب افزایش کلسترول خون می گردد، اسید چرب اشباع است که میگو فاقد آن می باشد.

میگوهای کوچکتر لذیذتر از انواع مسن تر آن است؛چه نوع مسن آن دارای عضلات سفت تری است. ضمن این که میگوهای درشت، ضایعات بیشتری نسبت به انواع کوچکتر آن دارند.

رنگ میگو به گونه،نژاد و محیط رشد آن بستگی دارد. البته پس از پخت، میگوها رنگ صورتی مایل به قرمز خواهند داشت. خوب است بدانید که هر چه میگو بعد از پخت کمتر صورتی باشد نشان دهنده کیفیت پایین است. توجه داشته باشید که خال های ریز پراکنده در سطح بدن میگو طبیعی است ولی اگر رنگ میگو دارای لکه های سیاه به شکل خال های درشت باشد، از کیفیت پایین میگو خبر می دهد.

میگوی تازه بوی خاص خود را دارد. اگر از میگوی بوی تند و شدید به مشام رسید، نشان دهنده خرابی میگو است. اگر میگو خراب باشد، سر آن بدون احتیاج به نیروی زیادی جدامی گردد. در صورتی که سر میگوی سالم استحکام زیادی دارد.

ضروری است خریدار به اجزای دهان و آبشش میگو هم توجه کند. اگر در این قسمت مواد اضافی و لجن کف دریا وجود داشته باشد، سرعت فساد میگو بالا خواهد بود.

هم چنین آنتن وشاخک میگو هم باید سالم باشد.

امروزه معمولاً هواداران میگو آن را به صورت تمیز شده خریداری می نمایند ولی در صورتی که مجبورید در منزل آن را تمیز کنید به موارد زیر توجه نمایید:

-ابتدا میگو را زیر جریان آب سرد قرار دهید تا از حالت انجماد خارج گردد.

- میگو را طوری در دست بگیرید که کمر آن به طرف بالا باشد. اگر راست دست هستید، سر آن سمت راست باشد.

- سر میگو را با یک حرکت چرخشی رو به سمت بالا همراه کشش جدا کنید. در این حالت، بخش عمده روده هم همراه سر خارج می گردد.

- آن را در جهت 90 درجه بچرخانید به گونه ای که پاهای میگو به سمت شما و کمر به سمت رو به رو قرار گیرد. سپس شست خود را محکم بین محل اتصال پا به بدن فشار دهید تا پاها جدا گردد.

- انگشت شست را بین پوست و بدن قرار دهید و با یک حرکت چرخشی، پوست میگو را جدا کنید.

- یک شکاف طولی در سمت کمر آن ایجاد نموده و با نوک چاقو، روده آن را خارج نمایید.

توجه

- هرگز میگو را بیش از 5 تا 10 دقیقه طبخ ندهید.

- میگو را از اماکن معتبر بخرید.

- هنگام خرید میگو به نکات مهم حین خرید آن توجه نمایید.

ضروری است بدانید هر 100 گرم میگو حاوی 91 کیلو کالری انرژی است و 0/8 چربی در آن وجود دارد. این ماده غذایی یکی از مواد پرپروتیین به تعداد می رود که مصرف آن در برطرف احتیاج بدن به پروتیین موثر است.

نکته مفید:خوردن ماهی تأثیر زیادی بر روی مغز فرد بر جای می گذارد. پرواضح است کمبوداین ماده غذایی در طی سال های طولانی، تأثیرات مخربی بر سلامت فرد وارد می نماید.

منبع:نشریه تغذیه و سلامتی تعداده 79

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1774

به "غذای لذیذ دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای لذیذ دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید