عملیات عمرانی ساخت و ساز در حریم امام زاده جعفر دامغان متوقف شد

به گزارش پیامک خنده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: طرح توسعه عمرانی، تجاری و خدماتی در حریم درجه یک مجموعه امام زاده جعفر (ع) دامغان متوقف شد.

عملیات عمرانی ساخت و ساز در حریم امام زاده جعفر دامغان متوقف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز یکشنبه 5 خرداد 98، با اعلام این خبر اضافه کرد: پس از بحث و گفتگو بین مسئولان و بازدید میدانی از عملیات عمرانی، مقرر شد تا آنالیز مجدد کارشناسی و ارائه طرح­ها و مستندات از سوی هیات امنا و شورا و تائید نهایی طرح توسط مشاور در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی کشور، عملیات عمرانی متوقف گردد.

وی گفت: جلسه آنالیز و گفتگو در مورد ساخت و ساز در حریم مجموعه امامزاده جعفر (ع) با حضور مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه­های تاریخی، فرماندار دامغان، اعضای شورای شهر، هیات امنای امامزاده و شهردار دامغان و مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی استان و شهرستان دامغان، در محل فرمانداری دامغان برگزار گردید.

مجموعه امامزاده جعفر(ع) دامغان با قدمت بیش از هزار سال دارای آثاری از دوران سلجوقی و تیموری است. این مجموعه شامل چهار بنای آرامگاه امامزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم، امامزاده جعفر، خانقاه منسوب به شاهرخ تیموری و برج چهل دختران است که همگی در مرکز شهر تاریخی دامغان قرار دارند.

به رغم قدمت و اهمیت و ثبت این مجموعه در فهرست آثار ملی، از مدتی پیش طرح توسعه عمرانی- تجاری خدماتی در حریم درجه یک این مجموعه شروع شد که با مخالفت های سازمان میراث فرهنگی و انجمن های مردم نهاد شهرستان دامغان و استان، رسانه ها و ... روبرو شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 305

به "عملیات عمرانی ساخت و ساز در حریم امام زاده جعفر دامغان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات عمرانی ساخت و ساز در حریم امام زاده جعفر دامغان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید