دلیل عدم پخش تیزر گردشگری ایران در شبکه های خارجی، اعتبارات ناکافی

به گزارش پیامک خنده، علی باقر نعمتی زرگران مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در پاسخ به اینکه، چرا تیزرهای تبلیغی گردشگری ایران در خارج از کشور پخش نمی گردد به خبرنگاران گفت: پخش تیزرهای تبلیغاتی با وجود اینکه در تغییر تصویر ایران در مردم دنیا بسیار تاثیر گذار است اما هزینه زیادی را می خواهد. ما برآورد نموده ایم که برای پخش تیزرهای تبلیغاتی در این شبکه ها باید هزینه های هنگفتی پرداخته گردد به همین دلیل منتظر تخصیص اعتبار برای این کار هستیم. به عنوان مثال هر ثانیه تبلیغات در شبکه چینی CCTV حدود 500 دلار است که اگر بخواهیم یک تیزر 30 ثانیه ای از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران را برای 80 نوبت در یک سال پخش کنیم نیازمند اعتباری معادل یک میلیون و 200 هزار دلار یعنی بیش از 4 میلیارد تومان هستیم، البته قیمت ها متناسب با ساعات پیک و غیر پیک و نوع خبرگزاری ها متفاوت است ، مثلا خبرگزاری یورونیوز برای هر ثانیه بین 200 تا 350 یورو هزینه تبلیغات می گیرد.

دلیل عدم پخش تیزر گردشگری ایران در شبکه های خارجی، اعتبارات ناکافی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

وی گفت: ما متناسب با میزان اعتبارمان برنامه ریزی می کنیم و منتطر تخصیص اعتبار برای تبلیغات هستیم چون فعلا اعتباری نیست حتی برنامه اش را داریم ولی الان تیزری پخش نمی گردد این تیزرها روی تصویر ایران در نزد سایر ملل و جذب گردشگران خارجی خیلی تاثیر دارد.

وی درباره تعامل صدا و سیما با شبکه های خارجی نیز گفت: هم می توان از تعامل بین صدا و سیمای ایران با کشورهای دیگر استفاده کرد و هم می توانیم خودمان اقدام نموده و در تعامل با آنها بخواهیم این تیزرهای تبلیغاتی پخش گردد.

16 کشور در اولویت اول بازار هدف ایران

وی درباره بازنگری کشورهای هدف گردشگری براساس اتفاقات اخیر سیاسی نیز گفت: ما بر اساس 13 شاخص مهم نظیر جمعیت، سطح روابط سیاسی ، تعداد گردشگران ورودی ، تعداد مسلمانان، درآمد سرانه و ... بازارهای هدف توسعه گردشگری را مورد بازبینی قرار دادیم و 40 کشور را در سه گروه متفاوت به عنوان بازار هدف مشخص کردیم . با توجه به محدودیت های اعتباری عمده کوشش و توان خود را برای حضور در بازارهای کشورهای گروه اول که شامل 16 کشور از کشورهای همسایه ، بازارهای سنتی و بازارهای نوظهور مثل چین و روسیه است قرار دادیم این 16 کشور عبارتند از عراق، چین کویت، ترکیه، عربستان، سوریه، آلمان، آذربایجان، هند، قطر، امارات، ایتالیا، عمان،ترکمنستان، افغانستان و مالزی.

وی اضافه کرد: سال جاری در سه نمایشگاه مهم گردشگری چین شامل نمایشگاه یونن ، پکن و شیان حضور خواهیم داشت و برای دومین سال در نمایشگاه MITT مسکو با برپایی غرفه ای حدود 4 برابر سال گذشته کوشش می کنیم حضور باشکوهی داشته باشیم . در مجموعه طی سال جاری با همکاری بخش خصوصی و مجموعه هایی مثل مناطق آزاد قشم و کیش خوشبختانه هم بر تعداد نمایشگاههای خارجی اضافه کردیم و هم بر متراژ غرفه ها اضافه کرده شده است .

نعمتی در پاسخ به اینکه آیا کشورهایی مثل چین و روسیه می توانند بازارهای هدف ایران باشند درحالیکه گردشگران این کشورها هدفشان سفرهای زیارتی و فرهنگی نیست و البته هنوز در ایران راهنمای گردشگری چینی و یا روسی زبان به اندازه کافی نداریم گفت: چین بازار گردشگری بزرگی است حتی سازمان جهانی جهانگردی هم پیش بینی نمی کرد که بازار چین با این سرعت رشد کند. پیش بینی سازمان جهانی جهانگردی این بود که گردشگران خروجی چین در سال 2014 به حدود 70 میلیون گردشگر خارجی می رسد در حالیکه در سال گذشته از 100 میلیون عبور کرد و این نشان می دهد حتی سازمانهای تخصصی بین المللی نیز انتظار این رشد و جهش خروجی از چین را نداشتند و در واقع غافلگیر شدند. با توجه به قرابت ها تاریخی و فرهنگی معتقدم که ایران می تواند سهم خوبی از بازار چین را نصیب خود کند. انتظار نداریم جزو چهار کشور هدف اصلی چین باشیم اما می توانیم سهم خودمان را داشته باشیم. 115 میلیون نفر از چین سفر می نمایند اگر بتوان نیم درصد آنها را به ایران بیاوریم حدود 600 هزار نفر ورودی از چین خواهیم داشت. در آن صورت گردشگری ما را متحول می نمایند. چون هر 9 گردشگری که وارد کشور گردد طبق گزارش UNWTO یک شغل ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 717

به "دلیل عدم پخش تیزر گردشگری ایران در شبکه های خارجی، اعتبارات ناکافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل عدم پخش تیزر گردشگری ایران در شبکه های خارجی، اعتبارات ناکافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید