خبرنگاران سه دسته از اصناف در کرمان مشمول تعطیلی می شوند

به گزارش پیامک خنده، کرمان - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از اعمال محدودیت های جدید کرونایی و تعطیلی سه دسته از اصناف از پنجشنبه در 6 شهرستان این استان خبر داد.

خبرنگاران سه دسته از اصناف در کرمان مشمول تعطیلی می شوند

به گزارش خبرنگاران، محمدصادق بصیری شبانگاه چهارشنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا با اعلام افزایش تعداد شهرستان های استان در شرایط فوق قرمز از سه به 6 شهرستان، جدیدترین محدودیت های کرونایی را اعلام کرد.

وی گفت: باتوجه به شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس در بعضی مناطق استان کرمان، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس به ریاست استاندار کرمان تشکیل و تصمیمات جدیدی برای اجرا از پنجشنبه هشتم آبان مصوب و ابلاغ کرد.

بصیری در تشریح مصوبات جدید اعلام کرد: مقرر شد در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، زرند و کرمان از پنجشنبه به مدت 2 هفته تمام صنوف به استثنای اصناف ردیف اول، شامل عرضه نمایندگان مایحتاج ضروری مردم (14 صنف مذکور در بخشنامه وزارت کشور) تعطیل شوند.

وی گفت:صنوف گروه یک که نباید تعطیل شوند شامل فروشگاه های زنجیره ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروشی ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها و میادین میوه و تره بار است.

وی ادامه داد: لبنیات فروشی، نانوایی ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرونبر، جایگاه های سوخت، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تامین آمبولانس داروخانه ها نیز از جمله این اصناف هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تمام دستگاه های اجرایی، ادارات و شرکتهای دولتی، نهادها، موسسات عمومی و شرکتهای غیردولتی به استثنای مراکز بهداشتی، درمانی در شهرستانهای سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، زرند و کرمان از پنج شنبه هشتم آبان تا 2 هفته نسبت به کاهش کارکنان تا 50 درصد اقدام نمایند و برنامه حضور کارکنان را طوری تنظیم نمایند تا خللی به ارائه خدمات به مراجعین ایجاد نشود.

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان شرح داد: ادارات و مراکز مذکور موظفند از طریق میز خدمت به مراجعه نمایندگان، روز و ساعت مراجعه را اعلام نمایند به نحوی که فاصله گذاری اجتماعی نیز در زمان مراجعه آنها به طور کامل رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشنامه شماره 370571

مورخ سوم آبان سال جاری سازمان امور اداری و استخدامی نیز بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین این سازمان ها موظف هستند از نیروها و امکانات آزاد شده، نیازهای واحد بازرسی و نظارت کروناویروس را با نظر مدیرکل بازرسی استانداری کرمان (غلامرضا نویدی) تامین نمایند.

محدودیت های قبلی و مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در تسوم آبان در 17 شهرستان دیگر استان به قوت خود باقی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1242

به "خبرنگاران سه دسته از اصناف در کرمان مشمول تعطیلی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه دسته از اصناف در کرمان مشمول تعطیلی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید