خبرنگاران سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت

به گزارش پیامک خنده، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی به جنوب استان، موجب بارش هایی در مناطقی نظیر مهاباد و تکاب شده است.

خبرنگاران سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به ورود این سامانه، ضروری است تا توسط دستگاههای مسوول تمهیدات لازم نسبت به، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده ای در نظر گرفته گردد.

وی گفت: مه گرفتگی در اغلب مناطق با تاکید بر جنوب و مرکز استان تا اواخر وقت آدینه پیش بینی می گردد و ضروری است تا اقدام لازم در مورد آبگرفتگی معابر شهری و سیلاب به کار گرفته گردد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و خودداری از قرار دریافت در حاشیه رودخانه ها، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی، برف روبی و رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی یک ضرورت برای روزهای پیش رو است.

اشتاد با بیان اینکه این سامانه به تدریج مرکز و شمال آذربایجان غربی را در بر می گیرد، اضافه نمود: این سامانه روز شنبه و یکشنبه تضعیف شده و دوشنبه آذربایجان غربی را ترک می نماید.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای منفی 6 درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود، ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه نیز در این مدت بین منفی یک و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندوآب نیز با 15 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه آغاز می گردد و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1306

به "خبرنگاران سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید