خبرنگاران برای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیک آموزش پزشکان ضروری است

به گزارش پیامک خنده، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین مساله در رابطه با اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیک، آموزش پزشکان است، گفت: در بیمارستان ها در این زمینه به مسوولان آموزش داده شده اما در خصوص آموزش پزشکان اقدامی صورت نگرفته است.

خبرنگاران برای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیک آموزش پزشکان ضروری است

به گزارش خبرنگاران، دکتر بهمن روشنی عصر پنجشنبه در نشست تخصصی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک افزود: به دلیل مسائل زیرساختی که در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی وجود دارد برخی از پزشکان تمایلی به شرکت در اجرای طرح و ادامه مشارکت با بیمه نشان نمی دهند.

وی گفت: برخی موارد در بیمارستان ها با وجود اینکه با دستور پزشک انجام می شود شامل پوشش بیمه ای نمی شود که امیدواریم با بررسی های اجرا شده این موارد نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: بیمه ها هم افزایی بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارند و انتظار داریم تسویه شرکت های بیمه ای به موقع انجام شود تا پزشکان تمایل بیشتری برای مشارکت با بیمه ها داشته باشند.

دکتر فریبرز ایمانی افزود: اجرای هر برنامه ای نیاز به پشتیبانی مالی دارد و برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت: اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک در استان کرمانشاه با تخصیص اعتبار و منابع مالی مورد نیاز به دانشگاه در جهت تقویت زیرساخت ها و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم امکان پذیر خواهد بود.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و 500 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1540

به "خبرنگاران برای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیک آموزش پزشکان ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برای اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیک آموزش پزشکان ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید