توسعه صنعتی سازی و روش های نوین در اجرای ساختمان

به گزارش پیامک خنده، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: قرار است علاوه بر روش های سنتی، از روش های نوین ساخت و ساز در اجرای نهضت ملی مسکن، بهره ببریم.

توسعه صنعتی سازی و روش های نوین در اجرای ساختمان

به گزارش خبرنگاران؛ آقای محمد شکرچی زاده، درباره برنامه های آن مرکز برای استفاده از فناوری های نوین و بهبود کیفیت مصالح ساختمانی با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اضافه نمود: از زمانی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نهاده شد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی نموده است تا بتواند معرفی مناسبی از صنعتی سازی و بهره مندی از روش ها و فناوری های نوین ساخت و شرکت های ارایه دهنده این تکنولوژی ارایه بدهد.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1386 تا به امروز مسئولیت آنالیز، مشخص و تایید فناوری های نوین در سیستم های ساختمانی به مرکز تحقیقات محول شد، گفت: منظور از فناوری های نو، فناوری هایی است که هنوز در مقررات ملی و کنترل ساختمان، همه جوانب آن مورد آنالیز قرار نگرفته است و مرکز تحقیقات به عنوان نهاد حاکمیتی، مسئولیت آنالیز و مشخص آن ها را بر اساس قوانین کشور و آیین نامه های اجرایی و مصوبات مربوطه برعهده دارد.

شکرچی زاده اضافه نمود: در جلساتی نیز که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید این مسئولیت برعهده مرکز تحقیقات، نهاده شد تا هم ظرفیت شرکت های دانش بنیان و هم ظرفیت شرکت هایی که فناوری های نو را برای ساخت و ساز مسکن تعقیب می نمایند، مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: آخرین شرایط شرکت های دانش بنیان و دارای فناوری های نوین مورد ارزیابی قرار می گیرد و گزارش های مربوطه نیز به وزارتخانه اعلام خواهد شد. بعلاوه با شرکت های دانش بنیان به شکل مجزا، جلساتی را در مورد اجرای نهضت ملی مسکن با تاکید بر سه عامل زمان، کیفیت و هزینه خواهیم داشت تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در اجرای قانون جهش فراوری مسکن، استفاده بهینه بشود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اضافه نمود: در هفته های اخیر، شاهد مراجعات بیشتری از شرکت های دارای فناوری های نوین به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بودیم که این خود نویدبخش این موضوع است که بتوانیم از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم. تا بتوانیم در کنار روش های سنتی از روش های نوین نیز در ساخت و ساز، بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1837

به "توسعه صنعتی سازی و روش های نوین در اجرای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعتی سازی و روش های نوین در اجرای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید