توسعه اقتصاد با تلفیق دیدگاه دیپلماسی و بازرگانی

به گزارش پیامک خنده، رئیس اتاق کرمان گفت: تلفیق دیدگاه دیپلماسی با بازرگانی می تواند باوجود بعضی محدودیت ها در کشور، در مشخص اولویت ها، انتخاب بازارهای هدف صادرات و درمجموع توسعه مالی کشور تأثیرگذار باشد.

توسعه اقتصاد با تلفیق دیدگاه دیپلماسی و بازرگانی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست معارفه آسیه عباسی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان، اضافه کرد: اگر سفرای ایران در کشورهای مختلف بتوانند تحلیل های دقیق، جدی و با جزئیات بیشتر سیاسی و اقتصادی در رابطه با کشورها را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند، می توان ارتباطات را قوی تر، مبادلات تجاری را بیشتر و برنامه های بلندمدت در حوزه صادرات را پیگیری کرد.

او ادامه داد: کرمان استانی صادراتی است و همیشه به ارتباطات قوی با کشورهای هدف صادراتی احتیاج دارد که امیدواریم وزارت امور خارجه بتواند در برقراری این روابط و تحکیم آنها به فعالان اقتصادی استان یاری کند.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان باید از اختیارات لازم برخوردار باشد، بیان کرد: امیدواریم صندلی و امکانات نمایندگی کرمان درشان وزارت امور خارجه باشد.

رئیس اتاق کرمان توضیح داد: عضویت نمایندگی وزارت امور خارجه کرمان در شوراهای اداری، توسعه صادرات و برنامه ریزی استان می تواند به نشان دادن صندلی واقعی این مجموعه یاری کند و در بعضی تصمیم گیری ها تأثیرگذار باشد.

او در ادامه گله مندی خود از منفعل بودن بخش های اقتصادی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور را بیان کرد و گفت: این در حالی است که بعضی سفیران کشورهای خارجی در ایران به همه استان ها سفر می نمایند، نسبت به همه شرایط و فرهنگ ها شناخت دارند و در راستای اهداف کشور خود فعالیت می نمایند.

طبیب زاده اضافه کرد: سفارتخانه های ایران نیز باید در حوزه اقتصاد فعال و قوی شوند تا در این شرایط سخت بتوان بیشتر کار کرد و به وسیله صادرات بخشی از مسائل کشور را پوشش داد.

در ادامه این نشست مشاور معاون اداری اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: این وزارتخانه در سطح کشور 28 نمایندگی دارد که هیات ویژه ای را برای آنالیز عملکرد آنها در حوزه های مختلف تعامل با مقامات استانی و به ویژه اتاق های بازرگانی در نظر گرفته ایم.

محمود رحیمی گرجی، با بیان اینکه در گذشته این وزارتخانه خدمات کنسولی ارائه می داد اما پس از راه اندازی معاونت اقتصادی، به این حوزه نیز می پردازد، اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگانی که انتخاب می شوند باید در کنار کار کنسولی، توانایی لازم برای برقراری ارتباطات اقتصادی و تعامل با اتاق های بازرگانی را داشته باشند. وی توضیح داد: در حال حاضر فعالیت ها و ارائه خدمات لازم در حوزه اقتصادی در وزارتخانه یک وظیفه مهم محسوب می گردد و سفارتخانه ها باید به یاری فعالان اقتصادی بشتابند.

رحیمی گرجی، در ادامه ضمن معرفی آسیه عباسی به عنوان نماینده این وزارتخانه در کرمان، گفت: او از دیپلمات های باسابقه هستند و در سازمان های بین المللی وزارتخانه و همچنین در جاکارتا فعالیت های خوبی داشته اند که امیدواریم ازاین پس بتوانند تعامل و همکاری های این مجموعه با بخش خصوصی در کرمان را افزایش دهند.

او در سرانجام آمادگی وزارت امور خارجه را برای برگزاری دوره های آموزشی تشریفات برای مدیران و فعالان اقتصادی استان به منظور رویارویی و برخورد صحیح در مذاکرات، دیدارها و نشست های تجاری، بیان کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 721

به "توسعه اقتصاد با تلفیق دیدگاه دیپلماسی و بازرگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقتصاد با تلفیق دیدگاه دیپلماسی و بازرگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید