ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خرید بالگرد از ایتالیا را متوقف کرد

به گزارش پیامک خنده، بعد از تنش های اخیر در روابط ترکیه و ایتالیا و احضار سفیر رم از سوی آنکارا، ترکیه فرایند امضای قرارداد 83 میلیون دلاری خرید بالگرد از شرکت ایتالیایی لئوناردو را متوقف نموده است.

ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خرید بالگرد از ایتالیا را متوقف کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس گزارش ها، بعد از آن که ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا از رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود انتقاد کرد و او را دیکتاتور خواند، آنکارا قرارداد 70 میلیون یورویی (83 میلیون دلاری) خرید بالگرد از شرکت ایتالیایی لئوناردو را متوقف نموده است.

به گزارش رسانه های ایتالیایی، مقامات ترکیه خواهان عذرخواهی رسمی از سوی دولت ایتالیا هستند و به شفاف سازی ها به وسیله کانال های دیپلماتیک راضی نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ایتالیایی در گزارش های خود افزودند که مقامات ترکیه بعد از آن که واکنشی از سوی رم دریافت نکردند، آغاز به ارسال نشانه های تهدیدآمیز نموده اند.

طبق این گزارش، یکی از آن ها همین متوقف کردن فرایند امضای قرارداد خرید بالگردهای آموزشی از ایتالیا است که قرار بود در روزهای آینده امضا گردد. علاوه بر این، دستکم سه شرکت ایتالیایی که در ترکیه فعالیت می نمایند از جمله شرکت انرژی آنسالدو انرجیا که نیروگاه های برق در ترکیه می سازد هم هشداری را از سوی آنکارا دریافت نموده اند.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که در سفر هیأت اروپایی به ترکیه برای خانم اوسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا جایگاه در نظر گرفته نشده بود از این رو او در ملاقات با رئیس جمهور ترکیه، ضمن ابراز تعجب مجبور شد بر روی یک کاناپه بنشیند.

بعد از نقدها از این اقدام، ترکیه در واکنش به اظهارات مطرح شده علیه آنکارا بیان کرد که این تیم پروتکل اتحادیه اروپا بوده که برنامه ملاقات را تنظیم نموده است. اتحادیه اروپا نیز به این اعلام ترکیه واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

نخست وزیر ایتالیا هم در اظهاراتی رئیس جمهور ترکیه را دیکتاتور خواند و از نوع رفتار رجب طیب اردوغان با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ابراز تنفر کرد.

با بالا دریافت تنش ها، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به شدت اظهارات نخست وزیر ایتالیا علیه اردوغان را محکوم کرد و در پی آن سفیر ایتالیا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

وزارت خارجه ترکیه از نخست وزیر ایتالیا خواست که هر چه سریعتر اظهارات ناپسند و خارج از چارچوب خود را پس بگیرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1557

به "ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خرید بالگرد از ایتالیا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه قرارداد 83 میلیون دلاری خرید بالگرد از ایتالیا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید