تحصیل MBA در کانادا

به گزارش پیامک خنده، MBA دوره ای مختص دانشجویانی است که در پی ارتقای مهارت های مدیریتی خود در محیط های کسب و کار هستند. این حوزه کاری مستلزم داشتن روحیه ارتباطی و رهبری بالا و مهارت های حل مسئله است. با گسترش فرصت های شغلی، رشته های مدیریتی محبوبیت زیادی در میان دانشجویان کسب نموده اند.

تحصیل MBA در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

5 مزیت تحصیل MBA در کانادا

کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای تحصیل رشته های مدیریتی در میان دانشجویان بین المللی می باشد. دلایل متعددی وجود دارند که دانشجویان را برای تحصیل MBA به کانادا جذب می نماید. در ادامه به بعضی از این دلایل اشاره خواهد شد:

1. هزینه های مقرون به صرفه:

هزینه های مناسب تحصیل MBA در کانادا از مهم ترین دلایل پرطرفدار بودن این رشته است. هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان مثل ایالات متحده آمریکا پایین تر است.

2. اعتبار مدرک:

مدرک MBA از دانشگاه های کانادا در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. بیشتر دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در رشته MBA در کانادا، جذب محیط های کاری می شوند.

3. امکان اقامت پس از تحصیل:

دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام تحصیلات خود بلافاصله بدون ترک کشور برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایند.

4. استانداردهای بالای آموزشی:

دوره های مدیریتی در دانشگاه های کانادا هم بر مباحث تئوری و هم بر مباحث عملی تمرکز می نمایند. با این شرایط همزمان با استحکام پایه های علمی دانشجویان به لحاظ مباحث تئوریک، امکان کسب تجارب ارزشمند عملی نیز برایشان فراهم است.

5. فرصت های شغلی عالی

بیشتر فارغ التحصیلان ام بی ای در جهان از مدیران ارشد هستند. مشاغل مدیریتی در سراسر جهان از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با سایر رشته ها برخوردارند. شرکت های عظیم آمریکایی مثل اپل و آی بی ام همیشه در پی استخدام فارغ التحصیلان ام بی ای هستند.

پیش احتیاجهای تحصیل MBA در کانادا

  • ریزنمرات تحصیلی: برای دریافت پذیرش از رشته MBA در کانادا باید در دوره های تحصیلی پیشین نمرات خوبی کسب نموده باشید. حداقل معدل مورد احتیاج برای پذیرش از مدارس بازرگانی مختلف، متفاوت است. متقاضیان باید ریزنمرات رسمی خود را از دانشگاه و یا کالجی که تحصیل نموده اند ارائه دهند. برای پذیرش از بعضی مدارس بازرگانی، ارائه بیش از یک نسخه از ریزنمرات لازم است.
  • مدرک GMAT: برای پذیرش از بعضی از دانشگاه ها باید مدرک GMAT با حداقل نمره بین 500 و 600 ارائه دهید. برای پذیرش از بعضی دیگر از دانشگاه ها نیز باید حداقل دو تا سه سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید.
  • رزومه: برای تحصیل MBA در کانادا باید یک رزومه قوی که شامل تمامی تجارب تحصیلی و شغلی شما می گردد ارائه دهید.
  • توصیه نامه: برای پذیرش از رشته MBA در کانادا باید از کارفرمایان قبلی خود توصیه نامه ارائه دهید.
  • انگیزه نامه: دانشجویان بین المللی برای پذیرش از دانشگاه های کانادا باید انگیزه نامه ارائه دهند. در انگیزه نامه باید دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل، دلیل انتخاب رشته MBA، علاقمندی ها و اهداف شغلی خود را شرح دهید.
  • مدرک آیلتس: حداقل نمره مورد احتیاج برای پذیرش از رشته MBA در دانشگاه های مختلف کانادا متفاوت است. اما به طور کلی ارائه آیلتس 6.5 از پیش احتیاجهای پذیرش رشته MBA محسوب می گردد.

با انتخاب رشته MBA می توانید تخصص های مختلفی را کسب کنید. شما می توانید در حوزه هایی مثل کسب و کار بین المللی، منابع انسانی، مراقبت های بهداشتی، مدیریت اقتصادی و بازاریابی تخصص پیدا کنید. همچنین می توانید در مشاغل مختلفی مانند بازیابی بین المللی، مدیریت، امور اقتصادی، حسابداری و مشاوره فعالیت کنید. برای اطلاع از مشاغل پرطرفدار کانادا به صفحه فرصت های شغلی در کانادا مراجعه کنید.

بعضی از موسسات کانادا که رشته MBA ارائه می نمایند به قرار زیرند:

  • York Universitys Schulich School of Business
  • Queens School of Business, Queens University
  • University of Toronto: Rotman School
  • Desautels School, McGill University
  • Sauder Business School, University of British Columbia
  • University of Alberta, Alberta School of Business
  • University of New Brunswick, Saint John Faculty of Business

اگر علاقمند به تحصیل رشته MBA در کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را تکمیل کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 828

به "تحصیل MBA در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل MBA در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید