بیمارستان 40 تختخوابی برای جمعیت 400 هزار نفری در همسایگی پایتخت!

به گزارش پیامک خنده، رییس شورای شهرستان قدس با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ سرانه های بهداشتی - درمانی ضعیف بوده و مورد کم لطفی قرار گرفته است، گفت: اینجا تنها یک بیمارستان 40 تختخوابی دارد و جوابگوی نیازهای درمانی شهرستان نیست.

بیمارستان 40 تختخوابی برای جمعیت 400 هزار نفری در همسایگی پایتخت!

حسین چناقچی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان قدس حدود 400هزار نفر جمعیت دارد ،گفت:این شهرستان تقریبا خوابگاهی بوده زیرا در غرب تهران کارخانه های بسیاری قرار گرفته است و به همین سبب جمعیتی در این منطقه ساکن شده اند.همچنین به دلیل اینکه شرایط زندگی در این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر ارزانتر و بهتر بود از دهه 60 مهاجرت به شهرستان قدس رشد چشم گیری یافت. از طرفی چون این شهرستان در راستا تهران و کرج و شهریار واقع شده ، نسبت به شهرستان های دیگر مهاجرپذیر تر است.

وی ادامه داد: در شهرستان قدس 12 هزار واحد صنفی فعال و حدود 1600 کارخانه و کارگاه فعالی که بسیار از آنها در کشور و خاورمیانه برند هستند، وجود دارد .یعنی این شهرستان نیمه صنعتی است.البته قبل از دهه 50، شهر قدس به منطقه سبز الماس معروف بود زیرا اراضی کشاورزی و به طور کل پتانسیل خوبی برای این امر داشت، اما با توجه به رشد کارخانه ها و صنعت بسیاری از این اراضی تبدیل به بافت مسکونی و صنعتی شده اند.اگرچه هنوز هم این منطقه گندم و ذرت و سیفی جات باکیفیتی فراوری می نماید.

به گفته وی از دیگر پتانسیل های این منطقه می توان به بیش از 60 معدن استان تهران که در این شهرستان واقع شده است،اشاره نمود.

رییس شورای شهرستان قدس در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: شهرستان قدس 65 هزار دانش آموز و 33 هزار دانشجو دارد که از ظرفیت های این شهرستان هستند و نشان می دهد که شهرستان جمعیت جوان دارد و بالاترین جمعیت دانش آموزی در کشور را داراست و جمعیت جوان آن در زمینه های علمی و پژوهشی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند. بنابراین بایستی برنامه ریزی های مناسبی برای آن انجام داد. همچنین از لحاظ فرهنگی نیز اقدامات خوبی در قدس انجام و فرهنگسرا به تعداد کافی احداث شده است.

قدس از نظر سرانه بهداشت و درمان ضعیف است

وی با اشاره به اینکه شهر قدس از لحاظ سرانه های بهداشتی - درمانی ضعیف بوده و مورد کم لطفی قرار گرفته است،توضیح داد: اینجا تنها یک بیمارستان 40 تختخوابی دارد و به همین دلیل امکان بستری شدن در آن نیست.البته یک بیمارستان 160 تختخوابی نیز در دست احداث است که تکمیل آن تا انتها سال 98 وعده داده شده است.همچنین شهرستان قدس تعدادی درمانگاه خصوصی نیز دارد اما این به طور کل احتیاج به توجه بیشتری در حوزه بهداشت و درمان است.

تعداد مدارس در شهرستان کم است

چناقچی در ادامه گفت:تعداد مدارس در این شهرستان کم است و بعضی مدارس دو شیفته مشغول فعالیت اند. شورای شهرستان اخیرا 5 قطعه زمین رابرای احداث مدرسه تخصیص داده است و بعضی خیرین مدرسه ساز نیز اقدام به ساخت مدرسه این منطقه نموده اند، اما با این وجود سرانه آموزشی ضعیف است.این موضوع در خصوص آموزش عالی اما متفاوت است زیرا در این حوزه در وضعیت خوبی هستیم و دانشگاه آزاد شهرقدس یکی از بهترین دانشگاه ها در کشور است.

ایجاد کمربند سبز در دور تا دور شهر قدس

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز در اولویت های شهرداری و شورا قرار گرفته است گفت:ما با کمبود فضای سبز روبرو بودیم اما از سال 96، حدود دو متر به سرانه های فضای سبز اضافه شد که اتفاق خوبی است. در طول یکسال و نیم گذشته 18 پارک و بوستان احداث شد . یک پارک ویژه بانوان، پارک 40 هکتاری و پارک خانواده با امکانات ویژه نیز در حال ساخت است که بخشی از آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه دور تا دور شهر قدس کمربند سبز ایجاد شده است که به توسعه فضای سبز و جلوگیری از ورود ریزگردها یاری می نماید.

فاصله نیم ساعته مترو با شهر قدس

رییس شورای شهرستان قدس به وضعیت حمل ونقل عمومی اشاره نمود و گفت: تنها ایستگاه متروی نزدیک به این شهرستان،ایستگاه وردآورد است که بایستی برای رسیدن به آن راستا نیم ساعته با اتوبوس یا تاکسی را طی کرد. همچنین بارها اعلام کردیم که متروی تهران به کرج و هشتگرد از بالای شهرقدس عبور می نماید و دسترسی به آن سخت است.بنابراین احتیاج است به این موضوع توجه بیشتری گردد زیرا افزایش وسایل حمل ونقل عمومی باعث می گردد که مردم کمتر از وسایل شخصی استفاده نموده و در نتیجه از ترافیک غرب تهران نیز کاسته گردد.

به گفته وی، برای شهرستان های غرب تهران مطالعات ایجاد طرح حمل ونقل ریلی در دست اقدام و قطار شهری نیز یکی از همین برنامه ها است. حمل ونقل برون شهری توسط تاکسی و اتوبوس صورت می گیرد. اتوبوس ها در قدس فرسوده هستند . البته شورا بودجه ای خوبی برای نوسازی این اتوبوس ها در نظر گرفته است که بخشی از این بودجه برای نوسازی استفاده و بخشی دیگر نیز سال جاری در راستان نوسازی این ناوگان هزینه می گردد.

ایجاد سالن های مدیریت بحران در چهار نقطه شهر

چناقچی در انتها در پاسخ به این سوال که شورای شهرستان چه اقداماتی در زمینه مدیریت بحران در شهرستان انجام داده است گفت: زلزله کرمانشاه زنگ خطری برای ما بود و به همین خاطر اقداماتی انجام دادیم. مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون تومان با مصوبه شورا برای احداث سالن های مدیریت بحران در چهار نقطه از شهر و خریداری تجهیزات مورد احتیاج هزینه شده است. همچنین علاوه بر جلسات مرتب ستاد مدیریت بحران قرار است در پارک خانواده تجهیزات امدادی در نظر گرفته گردد و به نوعی شرایط اسکان در زمان بحران در این پارک پیش بینی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 246

به "بیمارستان 40 تختخوابی برای جمعیت 400 هزار نفری در همسایگی پایتخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان 40 تختخوابی برای جمعیت 400 هزار نفری در همسایگی پایتخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید