با تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد

به گزارش پیامک خنده، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، با تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد.

با تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد

علی اصغر شالبافیان در دیدار با علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با ورود جدی به بخش های تخصصی، بستری هدفمند شکل داده است و نیاز است با تمرکز جدی بر یکی از اصلی ترین ظرفیت های خود یعنی مشورت دهی و ایجاد تربیون قوی و قابل اتکا در توسعه صنعت گردشگری کشور همکاری داشته باشند.

وی افزود: ما نیز در وزارت گردشگری همسو و حامی این ساختار در تلاش هستیم تا هر جا امکانی برای شکل گیری تریبون کارشناسی و تخصصی این حوزه وجود دارد؛ حمایت لازم را اعمال کنیم و باور داریم که هر چقدر این تریبون نظام مندتر، قانون مندتر و دارای نفوذ بیشتری باشد به نفع فرایند توسعه گردشگری کشور است.

شالبافیان در ادامه تلاش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به منظور منسجم شدن حوزه گردشگری و حضوری فعال در قوای مجری و مقننه را دارای دستاوردهای عمیق و ریشه ای خواند و افزود: درصورتیکه انسجام به نفع بخش تخصصی دیده شود؛ موفقیت قابل پیش بینی است و زمانی منفعت گردشگری نمایان می شود که در بلندمدت نظرات کارشناسی شنیده و تجمیع شود.

معاون گردشگری با بیان اینکه اتاق بازرگانی جایگاهی دارد که از آن نظرخواهی می شود و محل مشورت قرار می گیرد؛ تاکید کرد: برای ابقای موثر این نقش می بایست کمیسیون گردشگری اتاق به لحاظ کارشناسی تقویت شود؛ در این صورت می تواند به عنوان تریبون و محل مشورت قوی بخش های تصمیم ساز از جمله مجلس در پیشبرد قوانین و بسترهای مورد نیاز توسعه گردشگری کشور موثر عمل کند.

شالبافیان با اشاره به اینکه امروزه تاکید دنیا بر مزیت رقابتی است؛ گفت: وقتی شاخصه متمایز و نظام مند اتاق بازرگانی تجمیع نظرات و پخته شدن ایده های کارشناسی، شکار فرصت ها و موقعیت ها و سپس انتقال از طریق تریبون موجود است؛ در نتیجه ورود این بخش به مباحث روز از جمله مدیریت دامنه بحران کرونا در صنعت گردشگری و بسیاری از مباحث دیگر با رویکرد ملاحظه منافع گردشگری نمایان می شود.

همکاری با اتاق بازرگانی به عنوان محور مقاومت اقتصادی کشور

در این نشست رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز ضمن تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به عنوان مجلس بخش خصوصی محل تجمیع ظرفیت ها و کسب و کارهای بخش خصوصی بشمار می آید؛ می تواند با پیشبرد سیاست های همسوی دولت در شکل گیری بازوی اجرایی توانمند حوزه گردشگری موثر عمل کند.

وی با اشاره به اهم اقدامات و برنامه های در دست انجام کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: ایجاد مرکز مشاوره توسعه کسب و کارهای گردشگری یکی از اقدامات این حوزه به منظور تجمیع ایده ها، ظرفیت های سرمایه گذاری، پیشنهادات، نقدها و در نهایت ارائه مشاوره بشمار می آید. این بخش که با چشم انداز شکل گیری بانک ایده های گردشگری شکل خواهد گرفت؛ مرکزی به منظور شکوفا شدن ظرفیت ها و استعدادهای بخش خصوصی و در نهایت کارآفرینی گردشگری خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری همچنین در پایان گفته های خویش موضوع الحاق واژه گردشگری به نام اتاق بازرگانی و گرفتن سکوی ویژه برای صنعت گردشگری را مطرح نمود و گفت: در تلاش هستیم تا با اصلاح قوانین و امکان ورود عنوان گردشگری به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سبب تصمیم سازی موثر با ورود فعالان گردشگری به جمع هیات نمایندگان اتاق شویم که هر 4 سال یکبار بدون حضور نمایندگان صنعت گردشگری کشور از میان بخش هایی از جمله بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انتخاب می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1839

به "با تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تجمیع ظرفیت های بخش خصوصی میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید