ایجاد مرکز تجاری بین المللی در مرز ازبکستان و قزاقستان

به گزارش پیامک خنده، ازبکستان و قزاقستان در مرز مشترک دو کشور برای توسعه خدمات لجستیک و تعاملات مرزی مرکز تجاری بین المللی ایجاد می نمایند.

ایجاد مرکز تجاری بین المللی در مرز ازبکستان و قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، ازبکستان و قزاقستان در مرز مشترک دو کشور برای توسعه خدمات لجستیک و تعاملات مرزی مرکز تجاری بین المللی ایجاد می نمایند.

کایرات توره بایف معاون وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان گفت: برنامه ریزی شده مرکز تجاری بین المللی همکاری های مالی آسیای مرکزی در مرز بین ازبکستان و قزاقستان ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: هم اکنون در این زمینه گفت وگوهایی انجام می گیرد و ما چند مرحله گفت وگو انجام دادیم و برای استقرار این مرکز بین المللی 5 محل را انتخاب کردیم که این امر موجب توسعه گردشگری بین المللی، بهبود خدمات لجستیکی و برقراری تجارت مرزی می گردد.

وی گفت: در مرحله اجرای این طرح برنامه ریزی می گردد 10 هزار شغل و در مرحله بهره برداری از این مرکز 40 هزار فرصت شغلی ایجاد گردد.

مقامات وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان تاکید دارند که ازبکستان همکار اصلی و راهبردی این کشور در آسیای مرکزی است.

هم اکنون قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می گردد و مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان در 10 ماه سال 2018 میلادی به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است.

هم اکنون در ازبکستان 260 شرکت با سرمایه گذاری قزاقستان از جمله 192 شرکت مشترک و 37 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران قزاق در زمینه های ساختمان سازی، فرآورده های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین سازی فعالیت می نمایند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط مالی و بازرگانی و سرمایه گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

قزاقستان استقلال این کشوررا در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 446

به "ایجاد مرکز تجاری بین المللی در مرز ازبکستان و قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مرکز تجاری بین المللی در مرز ازبکستان و قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید