انگلیس فروش سلاح به عربستان را از سر می گیرد

به گزارش پیامک خنده، روزنامه انگلیسی گاردین از صادرات دوباره سلاح های انگلیس به عربستان سعودی اطلاع داد.

انگلیس فروش سلاح به عربستان را از سر می گیرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، روزنامه گاردین طی گزارشی بیان کرد که انگلیس فروش تسلیحات به عربستان را مجدداً شروع می نماید. عربستان این سلاح ها را در درگیری با یمن به کار می گیرد.

این در حالی است که سال گذشته ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان به دلیل نقض حقوق بشر در یمن ممنوع شده بود.

لیز تراس وزیر تجارت بین الملل انگلیس روز سه شنبه طی صدور بیانیه ای بیان کرد که بر اساس تحقیقات اجرا شده خطری متوجه فروش تسلیحات نظامی به عربستان نیست و احتمال استفاده از آن در موارد نقض جدی حقوق بشر وجود ندارد.

تروس در این بیانیه ادعا کرد که دادگاه عالی انگلیس در ماه ژوئن سال گذشته با صدور حکمی خواهان توقف در مجوزهای فروش تسلیحات به عربستان شد.

وی در ادامه بیانیه خود اضافه کرد که دولت انگلیس فرایند آنالیز درخواست ها برای فروش سلاح به عربستان و شرکای ائتلاف سعودی را که در طول یک سال گذشته انباشته شده بود ، شروع کرد.

به همین دلیل فعالان تصمیم اخیر دولت انگلیس مبنی بر فروش تسلیحات به عربستان را شرم آور دانستند و خواهان تجدید نظر در این پفراینده شدند.

اندرو اسمیت سخنگوی کمپین ضد تجارت اسلحه تأکید کرد که حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن منجر به فجیع ترین بحران انسانی در دنیا شده است؛ درحالی که دولت انگلیس می داند که تسلیحات ساخته شده در این کشور در بمباران های یمن نقش اساسی داشته است.

انگلیس از زمان شروع جنگ یمن به ارزش 15 میلیارد پوند سلاح به عربستان صادر نموده است.

این در حالی است که لندن طی سال گذشته به دنبال فشارها در مورد تجاوزات عربستان علیه یمن، صادرات سلاح به این کشور را متوقف نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1077

به "انگلیس فروش سلاح به عربستان را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس فروش سلاح به عربستان را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید