اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد، گفت: تبریز دارای مفاخر بسیاری در حوزه های مختلف صنعت، تجارت، هنر و فرهنگ، موسیقی و ... است که باید قدردان و مراقب این ارزش ها و مفاخر خود باشیم.

اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد

محمدرضا پورمحمدی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و همچنین رونمایی از نماهنگ ایرانیم، با تقدیر از عوامل فراوری این نماهنگ، اظهار کرد: بالندگی هر جامعه به مدد صندلی فرهنگی و تاریخی آن است.

وی اضافه نمود: پیشرفت، تعالی و پویایی جامعه مرهون کوشش هنرمندان و اصحاب فضلی است که توانمندی آنها و فعالیت هایشان جامعه را از سکون می رهاند و به سمت بالندگی سوق می دهد.

وی گفت: با اندک تاملی دررابطه با پیشرفت و توسعه جوامع می توان گفت که اگر بخواهیم جوامع در حال توسعه را با جوامع پیشرفته مقایسه کنیم، تفاوت آن ها در تاریخ، جغرافیا، منابع طبیعی، نژاد و زبان نیست، بلکه آنچه دو جامعه را از هم متمایز می نماید، دانش و فرهنگ آن دو جامعه است.

پورمحمدی اضافه نمود: هر کشوری دارای فرهنگ و هنر خاص خود است، اما کشور ایران را به لحاظ فرهنگ غنی و هنرمندانی شایسته، باید دارای هنری متعالی دانست.

وی ادامه داد: این تعالی و بالندگی را می توان در آثار چشم نوازی که با ذهن خلاق و دستان هنرمند و پرتوان هنرمندان ایرانی خلق شده و در جای جای جهان خودنمایی می نماید، همچون فرش، طراحی و معماری و یا نوشته ها و کتیبه های ایرانی مشاهده کرد.

وی اضافه نمود: نهادها و متولیان فرهنگی باید تمام قد از هنرمندان و اصحاب فرهنگ حمایت نمایند؛ به نحوی که اهالی فضل و فرهنگ این حمایت ارزشمند را با جان و دل درک نموده و از سوی هیچ کشور و دولتی مصادره نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی، بالندگی هر جامعه را به مدد صندلی فرهنگی و تاریخی آن دانسته و گفت: باید مراقب و قدردان مفاخر فرهنگی و هنری خود باشیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این آیین از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد و همچنین از نماهنگ ایرانیم رونمایی و ازعوامل فراوری این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1490

به "اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید