ابلاغ آئین نامه های سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاه آزاد بزودی

به گزارش پیامک خنده، سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان، ایجاد بستری برای تسهیل روند ایده تا محصول را از مهمترین وظایف مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نمود.

ابلاغ آئین نامه های سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاه آزاد بزودی

دکتر شیرنگی در مسابقات ملی بتن در واحد کرج:

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیداحسان شیرنگی در افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی بتن دانشجویان سراسر کشور در واحد کرج گفت: امروزه دانشگاه های معتبر جهان از نسل دوم و پژوهش محور، جهت خود را به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین تغییر داده اند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین جهت حرکت می کند.

وی افزود: با تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم، دانشجویان و دانش آموختگان به نیروهایی کارآفرین تبدیل می شوند که نه تنها حقوق بگیر نخواهند بود، بلکه حقوق ده هستند.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه با ایجاد سراهای نوآوری به این مهم دست خواهد یافت که این سراهای نوآوری و فناوری با سه بازوی اصلی متشکل از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری وارد عرصه خواهند شد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه عملکرد این بخش ها گفت: در بخش شتاب دهنده ها، دانشجویان و صاحبان ایده هدایت شده و خروجی این بخش شرکت های دانش بنیان است که در مراکز رشد با گذراندن دوره های رشد و آموزش با نحوه اداره صحیح شرکت های دانش بنیان و ورود به بازار کسب و کار آشنا می شوند و در مرحله آخر در پارک های فناوری برای ارائه محصول و ورود به بازار آماده می شوند.

دکتر شیرنگی با اشاره به ریل گذاری جدید دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حمایت و هدایت دانشجویان، صاحبان ایده و نوآوران دانشگاهی گفت: به زودی آئین نامه های مربوط به سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاهی ابلاغ خواهد شد و این سراهای نوآوری به صورت مستقیم زیرنظر رئیس دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد بستری برای تسهیل روند ایده تا محصول را از مهمترین وظایف و دغدغه های مسئولان دانشگاه عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 436

به "ابلاغ آئین نامه های سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاه آزاد بزودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ آئین نامه های سراهای نوآوری به واحدهای دانشگاه آزاد بزودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید