سقف حقوق قضات و اعضای هیات علمی برداشته شد

به گزارش پیامک خنده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برداشته شدن سقف حقوق برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و قضات به منظور حمایت از نخبگان موافقت کردند.

سقف حقوق قضات و اعضای هیات علمی برداشته شد

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (27 مهر) ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری در دستور کار نهاده شد و با پیشنهاد علیرضا سلیمی نماینده محلات که مورد موافقت نمایندگان نهاده شد، عبارت این افزایش و نیز حقوق قضات و اعضای هیات علمی از سقف مقرر در تبصره 12 قانون بودجه 1401 مستثنی است به جزء یک ماده واحده این لایحه اضافه شد؛ بنابراین جزء یک لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری که هنوز این جزء و ماده واحده آن به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده و تنها یک پیشنهاد الحاقی با عنوان الحاق یک عبارت به جزء یک به تصویب رسیده است، به توضیح ذیل تغییر کرد:

1- (3000) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/ 7/ 86 و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 13/ 6/ 70 و سایر مشمولین جزء (1) بند الف تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (210) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قرارداد های آنان درج می شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می باشد. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاه های موضوع این بند بکارگیری می شوند، نیز اعمال می شود. این افزایش و نیز حقوق قضات و اعضای هیات علمی از سقف مقرر در تبصره 12 قانون بودجه 1401 مستثنی است.

تبصره: علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر 15% به عنوان فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه های اجرائی، اضافه می شود. دستورالعمل مربوطه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می رسد.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2115

به "سقف حقوق قضات و اعضای هیات علمی برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف حقوق قضات و اعضای هیات علمی برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید