شروع اجرای طرح آمارگیری و اندازه گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرج زاده صبح امروز با بیان اینکه این طرح آماری با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی کشاورزی سال 1393 به اجرا درمی آید، اظهار کرد: کارشناسان امور دام بر وجود تغییرات در تعداد دام سبک (گوسفند و بز) تاکید میورزند اما اطلاعاتی از میزان دقیق آن ندارند.

شروع اجرای طرح آمارگیری و اندازه گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک

وی اضافه کرد: در این طرح آمارگیری اطلاعات مربوط به تعداد دام سبک در روز آمارگیری به تفکیک سن، جنس، دام به دنیا آمده و محل استقرار این دامها در هر ماه از بهرهبرداران پرسیده گردیده و نتایج آن در قالب روند تغییرات ماهانه دام سبک و تقویم زایش ارائه خواهد شد.

فرجزاده توضیح داد: این اطلاعات ضمن کمک به برنامهریزی بخش دام میتواند مورد استفاده متولیان تنظیم بازار فرآوردههای مرتبط با دام سبک و محققان قرار گیرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: مطابق پیشبینی زمان اجرای این طرح در طول یک سال و به صورت ماهانه خواهد بود؛ اولین مرحله آن به شکل حضوری از تاریخ 21 تا 30 مهر سال 1397 و مراحل بعدی آن نیز هفته چهارم هر ماه به صورت تلفنی اجرا خواهد شد.

وی در عین حال اظهار داشت: طرح آمارگیری اندازهگیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک در استان همزمان با سراسر کشور با تعداد 320 بهرهبردار از سه هزار بهرهبردار کل کشور اجرا میشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 17

به "شروع اجرای طرح آمارگیری و اندازه گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح آمارگیری و اندازه گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید