آذری: کرونا به داد عده ای در فوتبال رسید

به گزارش پیامک خنده، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از حال این روز های فوتبال گفت.

آذری: کرونا به داد عده ای در فوتبال رسید

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، در گفت وگو با ، با اشاره به ادامه فرایند سرکشی به باشگاه فولاد، علی رغم تعطیلی رقابت های ورزشی، گفت: با وجود تعطیلی تمرین و بازی ها، باید به تجهیزات و زمین استادیوم سرکشی و بالاخره باید از بیت المال حراست کرد. در صورت عدم نظارت، امکانات از بین خواهند رفت.

او در واکنش به احتمالات مطرح شده درباره تعویق یا لغو کامل لیگ برتر فوتبال، گفت: راستش را بخواهید اصلا به این موارد فکر نمی کنم. در حال حاضر مسائل مهم تر از فوتبال وجود دارد که به نظر من فوتبال در بین آن ها جایی ندارد.

مدیرعامل باشگاه فولاد در واکنش به برخی فشار ها برای از سرگیری لیگ برتر فوتبال، توضیح داد: به نظرم جام را تحویل دهند و موضوع را تمام نمایند! فرضا یک تیم 10 جام تا به حال برده باشد؛ یک جام دیگر را هم دریافت کند. این جام دریافت ها، فرقی به حال شرایط فعلی مردم ندارد. هوادارانی که برای تشویق تیم ها می آمدند، این روز ها تحت فشار و برخی درگیر با بیماری کرونا هستند.

آذری ادامه داد: در حال حاضر کادر درمانی با مسائلی روبه رو هستند؛ متاسفانه نمی دانم چقدر درست باشد، اما گفته شده در برخی بیمارستان های خصوصی به دلیل مسائل مالی، در پی تعدیل کادر درمانی هستند. کارگران روز مزدی هستند که با شرایط فعلی، به دلیل تامین معیشت مجبورند برای کار به بیرون از منزل بفرایند. مسائل مهم این روز های ما، این اتفاقات است نه فوتبال. دریافت صد جام، در نبود انسانیت هیچ دردی را دوا نمی کند.

او تاکید نمود: موضع باشگاه فولاد، موضعی است که سلامت مردم تامین و مسائل موجود مرتفع شود. در فوتبال هر تصمیمی که سازمان های بالادستی مانند فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرند، باید تمکین کرد. با شرایط حاکم در فدراسیون فوتبال کشورمان، اولویت با تهیه و تدوین اساسنامه بوده، باتوجه به این که دبیرکل هم معرفی شده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد اضافه کرد: باتوجه به فضای حاکم، بیشتر از این فصل، نگران فصل آینده هستم. به نظر می رسد اینطور، هر 2 فصل را از دست می دهیم. فدراسیون فوتبال بلژیک، لیگ را تعطیل کرد. سریعا یوفا وارد عمل شد و با فدراسیون فوتبال بلژیک مکاتبه کرد که بدون مجوز اتحادیه فوتبال اروپا، حق هیچگونه تصمیم گیری را ندارید. برای لیگ ایران هم باید با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا عمل کرد که متاسفانه ضعیف ترین کنفدراسیون فوتبال در جهان است.

آذری گفت: متاسفانه به جای تهیه اساسنامه، مشغول رفت وآمد و یارگیری هستیم، مدیران هم حضور ندارند. در تاریخ 30 بهمن سال گذشته، نامه ای ارسال کردم که طبق اساسنامه، بند دوم ماده 30، ایراداتی وجود دارد، شایعاتی بیان کردند که آذری قصد کودتا در فوتبال دارد و به دنبال یارگیری در فوتبال است. حال، بعد از 3 ماه، نامه ای ابلاغ کردند که پیشنهادات خودتان را ارسال کنید؛ که جالب است این نوع مکاتبه، خلاف همان اساسنامه ای است که به دنبال اصلاح آن هستند.

او توضیح داد: باید به فکر سازندگی بود؛ نباید به دنبال گروه بندی یا عضویت در تیمی در ساختار های اداری بود.

آذری در واکنش به مطرح شدن طرح هایی برای انجام بازی های لیگ، البته بدون حضور تماشاگران، گفت: ما گلادیاتور تربیت نکرده ایم که به میدان بفرستیم و اگر خدای نکرده جانشان را از دست دادند اهمیتی نداشته باشد. دوران روم باستان نیست که جان افراد اهمیت نداشته باشد. هرگونه تصمیمی، به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برمی شود. هر تصمیمی که خودمان مطرح می کنیم تا قبل از هماهنگی با این 2 نهاد بالادستی، اجرایی نیست. من فکر می کنم باید منتظر باشیم و مرتبا مکاتبه کنیم، تا در نهایت مشخص تکلیف شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید نمود: برای شخص خود من، در حال حاضر تنها چیزی که اهمیت دارد، سلامتی مردم و در قدم بعدی یاری به سر و سامان بخشیدن به زندگی اشخاصی است که در این روز ها با فشار مالی روبه رو هستند. در شرایط شیوع این بیماری، برخی ها واقعا راه حل ای ندارند و دستشان به جایی بند نیست. امیدوارم بعد از 3 ماه مبارزه با کرونا، اتفاق بدی برای کادر درمان رخ ندهد. ما در فضا زندگی نمی کنیم، در این کشور و در کنار مردم هستیم؛ شرایط سختی وجود دارد که من نمی توانم با این حال از فوتبال صحبت کنم. واقعا اگر حتی یک سال فوتبال برگزار نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در انگلیس یک میلیارد پوند ضرر، بابت لغو لیگ برتر برآورد شده است. این ضرر های مالی در طی فرایند های زمانی قابل جبران است، اما اگر کسی جانش را از دست بدهد نمی توانیم جبران کنیم. با ده ها جام قهرمانی مسابقات، نمی توان یک انسان را زنده کرد.

مدیرعامل سابق ذوب آهن گفت: با شرایطی که من می بینم و نادیده دریافت موضوع کرونا، فوتبال کشور ما با این ساختار مدیریتی، روز های وحشتناکی را پیش رو دارد. امروز این موضوع را گفتم، در تقویم یادداشت کنید که آذری چنین روزی این هشدار را بیان کرد. رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون. من قول شرف می دهم با این ساز و کار حتی اگر معضل کرونا هم نبود، در جام باشگاه های آسیا و تیم ملی با مشکل روبه رو می شدیم. شاید بتوان گفت کرونا به داد عده ای در فوتبال رسید. برخی مدیرانی که فرمایشی به فوتبال وارد شده اند، مدیرانی که ماهیت کارشان در تیم ها رو به روشن شدن می رفت و تیم هایی را که جزو بهترین تیم های ایرانی بودند به قعر جدول رساندند. کرونا باعث شد روی ضعف عملکرد مدیریتی آن ها، سرپوش گذاشته شود. کرونا برای مردم مشکل ساز شد، ولی برای عده ای از این افراد دادرس بود. روی سخنم با این مدیران است و خودشان می دانند چه چیزی را مطرح می کنم.

آذری در خاتمه، گفت: در حال حاضر فقط باید به سلامتی مردم فکر کرد و منتظر دستورات مراجع بالادستی بود. نمی توان هیچ تصمیمی در ایران خارج از 2 ساختار بالادستی اتخاذ کرد. این که نقطه نظراتمان را مطرح کنیم، کاملا آزاد و قابل احترام است. راه حل نهایی و عملیاتی توسط ساختار های مذکور ارائه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 907

به "آذری: کرونا به داد عده ای در فوتبال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: کرونا به داد عده ای در فوتبال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید