7 اسکراب صورت که می توانید در خانه بسازید

به گزارش پیامک خنده، مجله اینترنتی تناسب اندام/ نقش اصلی اسکراب های مخصوص صورت، لایه برداری از پوست جهت از بین بردن سلول های مرده، و به جلوه در آوردن پوست نو و درخشان است. زمانی که این اسکراب ها، طبیعی بوده و توسط خودتان ساخته شده باشند، نتایج آن موثرتر و استفاده از آنها بی خطر خواهد بود. در این راهنما می توانید با روش ساخت تعدادی اسکراب صورت در خانه آشنا شوید.

7 اسکراب صورت که می توانید در خانه بسازید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اسکراب چای سبز و تاثیر آرامش بخشش

چای سبز برای سلامتی شما خواص خارق العاده ای دارد، اما آیا می دانید که علاوه بر آن، می تواند نتایج بی نظیر دیگری هم بر روی پوست شما داشته باشد؟ برای این اسکراب بهتر است که به سراغ برگ چای سبز بروید نه چای کیسه ای. چند قاشق غذاخوری چای سبز دم نموده را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط نمایید تا خمیر دانه دانه ای بدست بیاید.

شکر را زمانی به چای بیفزایید که کاملا خنک شده باشد. خمیر بدست آمده نباید زیاد غلیظ یا خیلی رقیق باشد، اما باید بعنوان یک اسکراب به اندازه کافی مستحکم باشد. می توانید یک قاشق غذاخوری عسل هم برای خواص آنتی باکتریال و مرطوب کنندگی اش به آن بیفزایید. اسکراب را به آرامی به پوستتان، و مخصوصا در اطراف بینی تان بمالید. یادتان نرود که اسکراب را از چشم هایتان دور نگاه دارید.

اسکراب لیموترش برای درخشندگی بیشتر

برای درخشان شدن فوری پوستتان بهمراه لایه برداری از آن، ترکیب کنسانتره لیموترش با اسکراب همیشگی تان می تواند ایده خوبی باشد. 2 قاشق غذاخوری نمک و آب نصف لیموترش را باهم مخلوط کنید. سپس آنقدر شکر اضافه کنید تا مخلوط شما دانه دانه شده، اما خشک نگردد. حالا مخلوط بدست آمده را به پوستتان بمالید و پیش از اینکه آنرا با آب بشویید چند دقیقه ای صبر کنید.

اسکرابی برای بدست آوردن پوست مثل یک کودک

اگر می خواهید پوستی به نرمی و لطافت یک کودک پیدا کنید، پس این اسکرابی است که باید آنرا امتحان کنید. نصف فنجان روغن زیتون را با یک فنجان شکر قهوه ای به خوبی مخلوط کنید. اسکراب بدست آمده و پشتبند آن لیموترش را روی صورتتان بهره ببرید تا پس از یک هفته متوجه نتایج مشهود آن شوید. دیگر بیشتر از پوستی نرم مثل یک کودک چه احتیاج دارید؟

اسکرابی ساده اما موثر

یک قاشق چایخوری شکر سفید، چند قطره آب و چند قطره اسانس پرتغال، یا اسطوخدوس، یا لیموترش یا ملالوکا را بخوبی در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را با حرکات دایره وار به صورتتان بمالید. حواستان باشد به چشمانتان مالیده نگردد. حالا صورتتان را با آب بشویید. سپس می توانید کمی هم روغن زیتون بمالید تا پوستتان نهایت نرمی و رطوبت را بدست بیاورد.

یک اسکراب خوشمزه، چیزیست که احتیاج دارید

اگر به دنبال اسکرابی می شد که پوستتان را نازپرورده کند، و البته خوشمزه هم باشد، پس اسکراب شکلات را پیشنهاد می کنیم. یک اسکراب دم دستی از عصاره وانیل، شکر سفید، روغن بادام و کاکائو بسازید. مخلوط را روی صورت گذاشته و به خوبی بمالید تا پوستتان از آن تغذیه کند و انعطاف پذیر گردد. یادتان نرود که مخلوط را از چشمانتان دور نگاه دارید.

آواکادو و جو دوسر، یک اسکراب شگفتی آفرین

برای اینکه پوستتان سالم بنظر بیاید و نرم گردد، تمام کاری که باید انجام دهید این است که 2 قاشق چایخوری جو دو سر که به خوبی پودر شده، یک قاشق چایخوری عسل، و یک قاشق چایخوری آواکادو را باهم مخلوط کنید. خمیر غلیظی بدست می آید که باید آنرا بر روی صورتتان ماساژ دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

گوجه فرنگی و شکر، ساده ترین اسکراب ممکن

گوجه ها سرشار از لیکوپن که یک محافظ خوب در برابر اشعه های مضر UV بحساب می آیند هستند. گوجه را با شکر مخلوط کنید تا بتوانید به طبیعی ترین راه ممکن، هم پوستتان را تغذیه کنید و هم سلول های مرده اش را از بین ببرید. اسکراب هایی که می توانید خودتان بسازید بسیار متنوعند. تمام آنها موثرند، هزینه شان هم زیاد نیست و مهم تر از همه اینکه استفاده از آنها بی خطر است.

پس همین حالا یکی از آنها را امتحان کنید تا درخشندگی پوستتان دوباره بازگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 937

به "7 اسکراب صورت که می توانید در خانه بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اسکراب صورت که می توانید در خانه بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید