5 نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار

به گزارش پیامک خنده، دسر ماقوت یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و لطیف است که نشاسته مواد اصلی تشکیل دهنده آن به شمار می رود و برای افطار مناسب است.

5 نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار

خبرنگاران |همانطور که می دانیم در ماه مبارک رمضان تغذیه اهمیت بسیاری دارد. توصیه پزشکان و مشاوران تغذیه به روزه داران این است که در وعده افطار بیشتر غذا های کم حجم، مقوی و سبک تر را مصرف نمایند. در این میان دسر های شیرین برای وعده افطار و جبران قند از دست رفته بدن در زمان روزه داری بسیار مناسب هستند.

به گزارش خبرنگاران ، دسر ماقوت یکی از انواع دسر های سنتی شهر یزد است که در سایر نقاط ایران نیز با روش های مختلف تهیه می گردد. این دسر خوشمزه و مقوی معمولا برای ماه مبارک رمضان و وعده افطار تهیه می گردد. ماقوت علاوه بر طعم عالی روش پخت بسیار آسانی دارد و در کم تر از بیست دقیقه آماده سرو می گردد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه مرحله به مرحله دسر ماقوت همراه با ارائه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

نشاسته گل: 2 قاشق غذاخوری سرپر

آب: 2 لیوان

شکر: 4 قاشق غذاخوری

گلاب: یک چهارم لیوان

زعفران دم نموده: نصف فنجان

خلال بادام یا مغز پسته: به میزان لازم

طرز تهیه دسر ماقوت + نکات مهم تهیه این دسر

1 ـ ابتدا نشاسته را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آب را کم کم به آن اضافه کنید تا نشاسته کاملا در آب حل گردد؛ سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حتما از نشاسته گل حجیم بهره ببرید.

2 ـ قابلمه را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا قوام بیاید و بوی خامی نشاسته از بین برود.

3 ـ حدود پانزده دقیقه طول می کشد تا ماقوت کم کم به جوش بیاید و نشاسته بپزد. بعد از این مدت زمان خلال بادام یا پسته را همراه با گلاب به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. یک دقیقه بعد زعفران دم نموده را به مواد اضافه کنید و ده دقیقه دیگر با حرارت ملایم هم بزنید تا زعفران کاملا با همه مواد مخلوط گردد و ماقوت جا بیافتد.

4 ـ توجه داشته باشید که ماقوت یک دسر نرم و روان است و نباید هنگام پخت بیش از حد غلیظ گردد؛ زیرا بعد از سرد شدن بیش از حد سفت می گردد؛ پس به غلظت آن در هنگام پخت توجه کنید.

5 ـ در مرحله آخر ماقوت آماده را داخل ظرف مخصوص سرو بریزید و کنار بگذارید تا خنک گردد. می توانید روی ماقوت را با خلال پسته یا غنچه گل محمدی تزیین کنید.

منبع: فرادید
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2191

به "5 نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته کاربردی برای پخت دسر ماقوت؛ دسر مقوی برای افطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید