گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 شاید 25 مرداد عرضه گردد

به گزارش پیامک خنده، اینطور که به نظر می رسد شیائومی میخواهد از نسل دوم گوشی تاشوی خود با نام میکس فولد 2 در تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) رونمایی کند.

گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 شاید 25 مرداد عرضه گردد

اگرچه در باز گوشی های تاشو این سامسونگ است که حرف اول را می زند، اما علت نمی گردد سایر شرکت ها هم فعالیت خوبی در این زمینه نداشته باشند. سامسونگ نخستین شرکتی بود که این فعالیت را شروع کرد و طبیعتا اکنون از همه لحاظ جلوتر از سایر شرکت ها قرار گرفته است، ولی به نظر می رسد کم کم، باقی رقبا هم به این شرکت خواهند رسید.

یکی از نزدیک ترین رقبا به سامسونگ در زمینه فراوری گوشی های هوشمند تاشو، شیائومی است که ثمره نخستین کوشش خود در این زمینه را سال گذشته با نام میکس فولد راهی بازار کرد. محصولی که از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به گلکسی زد فولد داشت و عملکرد و کیفیت ساخت آن هم بسیار خوب و قابل قبول بود.

در نتیجه همین عملکرد خوب نسل نخست بود که شیائومی تصمیم گرفت از نسل دوم هم رونمایی کند. محصولی با نام میکس فولد 2 که گفته می گردد باید آگوست سال جاری از راه برسد. در حال حاضر سه روز تا نخستین روز آگوست زمان به جای مانده و این یعنی کمتر از یک ماه دیگر باید شاهد رونمایی از این محصول مجذوب کننده و مورد انتظار باشیم.

تا به امروز اطلاعات خوبی از این گوشی منتشر شده چرا که شاهد حضور آن در وب سایت TENNA بودیم و بارها هم افشاگران در رابطه با تعیینات فنی و قابلیت های آن خبرهایی را منتشر نموده بودند. این مورد هم کاملا طبیعی است چون گوشی های تاشو به مرور دارند به بخش مهمی از زندگی کاربران تبدیل می شوند و باید هم تا این مقدار در بین آن ها اهمیت داشته باشند که افشاگران چندین ماه پیش از رونمایی به افشاگری پیرامون آن ها می پردازند.

اخیرا هم یکی از افشاگران که با نام Abhishek Yadav شناخته می گردد، تاریخ رونمایی از این محصول را آن هم نه به صورت دقیق اما تقریبی افشا کرد که همانطور که اشاره شد قرار است در آگوست اتفاق بیفتد. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، باید از شروع هفته بعد، تیزرهای زیادی از این محصول منتشر گردد که قطعا در آن تیزرها می توانیم اطلاعات خوبی از این گوشی بدست بیاوریم.

شیائومی بعلاوه میخواهد همزمان با رونمایی از میکس فولد 2، از رابط کاربری مورد انتظار خود یعنی MIUI 14 هم رونمایی کند. رابطی بر پایه اندروید 13 که پیش تر گفته می گردد 16 آگوست برای رونمایی از آن در نظر گرفته شده است. به لطف این خبر، می گردد پیش بینی کرد که رونمایی از شیائومی میکس فولد 2 هم به احتمال بسیار فراوان 16 آگوست (25 مرداد) رخ خواهد داد. علتی ندارد شیائومی در یک ماه، برای محصولاتی که برای رونمایی به یک رویداد احتیاج دارند، دو رویداد مجزا در نظر بگیرد.

شیائومی میکس فولد 2؛ از این گوشی چه می دانیم؟

طبق شایعات کنونی، میکس فولد 2 قرار است نمایشگری 8.1 اینچی داشته باشد. این نمایشگر تاشو خواهد بود و پنلی از جنس OLED با فناوری LTPO خواهد داشت. وضوح تصویر این نمایشگر به احتمال زیاد به 2K می رسد که در همین مقدار وضوح از رفرش ریت 120 هرتز هم پشتیبانی می نماید. این تعیینات برای یک گوشی تاشو واقعا عالی به نظر می رسد چون اصلا انتظار دیگری هم از شیائومی نداریم. نسبت تصویر در این نمایشگر به 21:9 می رسد که یعنی میکس فولد 2 احتمالا کوتاه تر و در عوض، عریض تر از نسل قبل خود خواهد بود. گفتنی است گفته می گردد نمایشگر ثانویه این گوشی هم 120 هرتزی است اما اینکه چه تعیینات دیگری دارد متأسفانه نمی دانیم و باید منتظر بمانیم تا خبری در این رابطه منتشر گردد.

این گوشی بعلاوه قرار است به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را در خود داشته باشد که در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، عهده دار وظایف پردازشی، گرافیکی و ذخیره سازی گوشی تاشوی شیائومی خواهد بود. درست مثل میکس فولد اوریجینال، میکس فولد 2 هم به احتمال فراوان از یک شارژر سریع 67 واتی بهره خواهد برد اما اینکه این شارژر قرار است چه باتری را شارژ کند تعیین نیست.

فعلا دانسته هایمان از این گوشی به همین موارد خلاصه می گردد، حال باید دید در طول روزهای آینده چه اطلاعات بیشتری از میکس فولد 2 به دستمان می رسد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2069

به "گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 شاید 25 مرداد عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2 شاید 25 مرداد عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید