گردشگری ابزاری موثر در مقابله با ایران هراسی است

به گزارش پیامک خنده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، گردشگری ابزاری موثر در مقابله با ایران هراسی است.

گردشگری ابزاری موثر در مقابله با ایران هراسی است

عبدالکریم صادق دوست، رئیس گروه کمیسیون ملی آیسسکو در ایران به ضرورت بهره مندی از ابراز جهانگردی برای مقابله با ایران هراسی اشاره نمود و گفت: زمانی که یک جهانگرد به ایران می آید و آثار و تمدن قدیم و فرهنگ کنونی کشور و ملت ما را می بیند، متوجه می شود ایران کشوری بزرگ، متمدن و صاحب فرهنگ است و هنگامی که از ایران باز می شود، اطلاعات و افکارش نسبت به ایران تصحیح خواهد شد.

وی گفت: فراوری محتوای دقیق برای معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت های فرهنگی و برگزاری رویدادهای مرتبط با تاریخ و تمدن ایران، فرهنگ ایرانی و ایرانیان در مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی بسیار موثر است.

رئیس گروه کمیسیون ملی آیسسکو در ایران گفت: با معرفی صحیح ایران میتوان مقابل تبلیغات منفی بر ضد کشور و ایران هراسی ایستاد و نمایشگاه جهانگردی جهان اسلام که قرار است در خرداد در تهران برگزار شود، یکی از همین ابزارهای مهار و کاهش ایران هراسی است.

نخستین نمایشگاه جهانگردی جهان اسلام (IWTE) با هدف معرفی ظرفیت های جهانگردی کشورهای جهان اسلام و تقویت ارتباط فعالان و کسب و کارهای این حوزه به مدت سه روز از 17 تا 20 خرداد 1401 در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

ضرروت یک پایگاه قدرتمند و موثر برای ثبت و معرفی میراث جهان اسلام

صادق دوست درباره پفراینده ورزش های سنتی و بازی های بومی ایران به وسیله وزارت ورزش و جوانان برای ثبت در آیسسکو گفت: هدف از ثبت این ورزش ها و بازی های سنتی که در گروه میراث ناملموس ایران قرار میگیرند، شناساندن هویت این ورزش ها به جهان است که اکنون در فرایند ثبت قرار گرفته است و ما در حال پیگیری هستیم و هر زمان نهایی شد، اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی می توانند آثار فرهنگی و تاریخی ملموس و ناملموس خود را در آیسسکو ثبت نمایند، گفت: حدود یکسال پیش پفراینده چند بازی سنتی به وسیله وزارت ورزش وجوانان برای ثبت در آیسسکو تحویل ما شد که فرایند ثبت آن در آیسسکو در حال پیگیری است.

رئیس گروه کمیسیون ملی آیسسکو در ایران با بیان اینکه مرکز ثبت آثار سازمان آیسسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام - ICESCO) تشکیل و رسمیت پیدا نموده، گفت: این مرکز فعالیتی مشابه با یونسکو دارد و در اصل در رقابتی سالم با یونسکو آغاز به ثبت آثار میراث فرهنگی کشورهای اسلامی نموده است، زیرا این آثار متعلق به امت اسلامی است. آیسسکو کوشش می نماید به کشورهای اسلامی یاری کند تا یک پایگاه قدرتمند و موثر برای ثبت و معرفی میراث جهان اسلام داشته باشند.

صادق دوست گفت: ثبت آثار میراث فرهنگی کشورهای اسلامی یک حرکت و ابتکار نو از طرف آیسسکو است و به هیچ وجه پیش احتیاج این کار، ثبت آثار در یونسکو نیست اما کشورهای اسلامی می توانند علاوه بر ثبت آثار خود در یونسکو، پفراینده های آثار خود را تدوین و برای ثبت به سازمان آیسسکو نیز ارائه نمایند.

رئیس گروه کمیسیون ملی آیسسکو در ایران گفت: متاسفانه با اینکه 6 صاحب آثار میراث فرهنگی و تمدنی جهان، از کشورهای اسلامی هستند اما کشورها عموما صنعتی و پیشرفته از فرصت مالی جاذبه ها و ظرفیت های آنها بهره برداری می نمایند. کشورهای اسلامی باید این هویت را با ذکر عنوان دقیق آثار و میراث خود شناسایی، تعریف و ثبت و برای ثبت در میراث فرهنگی جهان اسلام به آیسسکو معرفی نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2029

به "گردشگری ابزاری موثر در مقابله با ایران هراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ابزاری موثر در مقابله با ایران هراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید